#Fotografie: hoe ik begon

Een van mijn grootste passies is toch wel fotograferen. Op een leeftijd van 12 jaar kreeg ik mijn eerste digitale camera, waar ik veel mee experimenteerde. Naar mate ik wat ouder werd kreeg ik meer interesse in een spiegelreflexcamera deze heb ik op mijn 18e gekocht. Waauw wat was ik hier blij mee! Zo veel mogelijkheden het was allemaal wel even wennen en uitproberen, maar zeker de moeite waard. Om de instellingen beter te begrijpen heb ik een 1 daagse cursus van Canon gevolgd. Dit was een hele leerzaam dag.

Als nog niet niet zo veel ervaring hebt met fotografie is het zeker een aanrader om een fotocursus te volgen. Je leert de basis instellingen: wat is sluitertijd, wat doe de diafragma hoe krijg je scherpte-diepte om wat voorbeelden te noemen.

Ik maak de meeste foto’s met mijn Canon 1100D met de standaard lens 18-55.  Regelmatige  zullen jullie foto’s zien waar ik wat overschrijf.

Om te beginnen een foto die gemaakt is met mijn compactcamera Het grappige van deze foto is dat ik deze zelfgemaakt heb door middel van de zelfontspanner. Ik weet nog heel goed wat voor moeite ik hier voor deed. Ik zette de camera op mijn kast voor de juiste compositie. Sprong vervolgend snel naar de kruk en wachtte tot de foto gemaakt was. Deze foto lukte natuurlijk niet in één keer,maar over het resultaat ben ik wel tevreden. Deze foto heb ik bijgeknipt en bewerkt met instagram filter: Valencia

Het leuke van foto’s vind ik de verhalen en herinneringen erachter. Het geeft een boodschap. Vandaar dat ik zoveel mogelijk momenten wil vastleggen, zodat ik deze later terug kan kijken.

Ik zeg altijd je kunt nooit te veel foto’s maken beter te veel dan te weinig. Picture picture!

Life Laugh Love 014

Welke mooie herinnering heb jij bij een foto?

Advertenties

Een gedachte over “#Fotografie: hoe ik begon