#Breakfasttime

Goedemorgen! vandaag ben ik een dagje vrij van school. Een dag thuis werken aan de studie en ondertussen een nieuw artikel schrijven over mijn ontbijt.
image

Mijn planning voor vandaag bestaat uit ontbijten + foto’s maken. Leren voor mijn Engels en daarna verder met samenvattingen maken van over voeding. De aankomende 2 weken worden druk, hele dagen leren en mezelf opsluiten. Het vervelend is dat snel afgeleid ben: studie ontwijkend gedrag meh. Het ene moment zit nog fanatiek te leren het andere moment ben ik aan het online shoppen, lezen van andere blogs oeps nee daar gaat mijn kostbare tijd. Nu heb ik voor mijzelf bedacht om een planning te maken en tussendoor een aantal pauzes. Ik probeer het deze week uit en ben benieuwd of het gaat werken.

Het ontbijt een belangrijke maaltijd dat je lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren.

Meestal eet ik havermout met halfvolle melk dat ik afwissel met banaan/appel of peer. Vandaag banaan met kaneel, honing en een handje gemengde noten.  Goed gevuld ontbijt dat mij veel energie geeft, zodat ik geen honger gevoel krijg naar één uur. Vier jaar terug ontbijtte ik altijd met bruinbrood niks mis mee, maar ik had altijd naar een uur alweer een hongergevoel. Wat komt door een snelle koolhydraten. In havermout zitten langzame koolhydraten, waardoor je langer verzadigd bent. Voordeel van havermout is dat je er zoveel mee kunt bereiden van ontbijt, smoothies tussendoortje tot pannenkoeken. Sinds kort gebruik ik het boek ‘Havermoutje’ waar 70 recepten beschreven worden met als ingredient havermout. Een erg leuk boek met mooie lay-out en veel variatie.

Wat is jou favoriete havermout recept ?

Geef een reactie

