Review: Arla Skyr naturel

Het lijkt mij leuk om geregeld nieuwe artikelen op het gebied van voeding te testen. Vandaag een review over de nieuwe Arla Skyr!

image

Ik was al een tijdje benieuwd naar de nieuwe Arla Skyr en zag het ook al vaak voorbij komen in een commercial. Afgelopen weekend heb ik het getest en schrijf ik vandaag mijn review. Ik koos voor de Arla naturel, meestal kies is voor magere kwark.

Verpakking

Het eerst wat ik zie is de layout van de verpakking deze spreek mij gelijk aan. De combinatie van de grijstinten en de kleur die de verschillende smaken aangeven. De verpakking is geïnspireerd op het land IJsland je ziet dit terug in de rots bergen.

Arla skyr naturel

Het is duidelijk dat het geïnspireerd is op het land IJsland. Op de site staat: ‘Arla skyr is een heerlijke yoghurt in IJslandse stijl’. Het landschap bestaat uit geisers,vulkanen en gletsjers en die pure natuurkracht zit van oorsprong in skyr, het lokale zuivelproduct waarmee de IJslander al duizenden jaar hun dag beginnen. De product wordt niet echt in IJsland gemaakt maar in Duitsland wat te maken heeft met gemakkelijk vervoeren naar andere landen.

Wat zit er in?

Arla skys is van nature rijk aan eiwit en heeft een romige smaak.  De hoeveelheid aan eiwitten is meer dan normale yoghurt Arla bevat namelijk 11 gram eiwit per 100 gram. Het voordeel wat is zelf altijd belangrijk vind ik dat er geen kunstmatige geur- , kleur,- en smaakstoffen zijn toegevoegd. De Arla skyr naturel heeft geen toegevoegde suikers en andere twee smaken wel. Deze yoghurt is gemaakt van (koe)melk in combinatie van een klein beetje microbieel stremsel deze zijn gemaakt van micro-organismen.

Mijn verwachting en mening

In eerste instantie dacht ik dat het een luchtige kwark zou zijn. Alleen op de verpakking staat yoghurt wat wel verwarrend is als je naar de structuur kijkt denk je eerder aan kwark. Het verpakking is ook best wel zwaar wat mij gelijk op viel. De structuur van de yoghurt ziet er luchtig en dik uit. De smaak is ongeveer gelijk aan yoghurt alleen dikker en luchtiger qua structuur. Het is wel een aanrander om eens te proberen ook de hoeveelheid eiwitten zijn wel aantrekkelijk voor bijvoorbeeld sporters.

Gaan jullie de Arla skyr proberen?

Geef een reactie

