#Fotografie 3: Natuur & dieren

Goodmorning

Ik heb weer een leuk artikel voor jullie. Vandaag laat ik drie foto’s zien die ik de afgelopen zomer gemaakt heb en vertel ik de verhalen erachter. Veel leesplezier.
Afgelopen zomer had ik mijn camera standaard mee als ik onderweg was, je weet namelijk nooit wat je tegenkomt. De zomer is mijn favoriete seizoen om te fotograferen alles ziet er dan zo mooi en vrolijk uit daar wordt ik enthousiast van. Vandaag een paar foto’s van de omgeving waar ik de afgelopen zomer door heen fietsten. echt Nederlands.

Schapen op het fietspad.

IMG_6261
Eigen foto van Maritpearl

Deze foto is gemaakt op een natuurpad waar je doorheen kunt fietsen en de schapen gewoon om je heen lopen. Helaas zijn ze niet gek en hebben ze wel door dat er mensen aankomen. Het is leuk om te zien en soms liggen ze op de fietspaden. Wat bij mij dus het geval was. Een mooie gelegenheid om mijn camera er bij te pakken en wat foto’s te schieten en nieuwe dingen proberen.Voor deze foto maakt ik gebruik van de standaard lens 55 mm diafragma:5.6 en ISO op 100.

Boeddha in een boom

IMG_6459
Eigen foto van Maritpearl

Deze foto maakte ik op hele zonnig warme dag ik zocht naar wat verkoeling en ging het bos in om daar op zoekt te gaan bijzondere dingen. Het per toeval kwam ik deze boom tegen. Waar het lijkt of er een gezicht in zit tenminste zo zie ik het haha. Ik maakte gebruik van de scherptediepte en focuste op het belangrijkste punt van de foto. De achtergrond is vervaagd en ze zon schittert door de bladeren. Dit geeft weer een mooi effect voor het geheel.

Actiefoto van een kat.

Maritpearl
Eigen foto van Maritpearl

Bij deze foto zie je dat het een moment opnamen is en echt op de juiste timing gemaakt. Ik maakte bij deze foto gebruik van een hoge sluitertijd, zodat de camera snel reageert op de actie. Per toeval zag ik dat mijn kat ging gapen en ik maakte snel wat foto’s achter elkaar aan. Op dit soort momenten is het handig om je camera in de stellen op meerdere foto’s achter elkaar. Dan heb je de mogelijkheid om foto’s uit te zoeken en heb je meer kans op een perfect plaatje. Het eindresultaat is goed gelukt alleen lijkt het wel als op ze heel boos is. Wat een foto wel niet voor mooie/aparte beelden op kan leveren.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om wat meer te lezen over de verhalen achter de foto.

Welke foto’s vind jij het leukst?

 

Een gedachte over “#Fotografie 3: Natuur & dieren

Geef een reactie

