#DIY Verjaardags strikjes

Vandaag een heel ander onderwerp namelijk DIY. Tegenwoordig zijn er zoveel leuke dingen die jezelf kunt gaan maken. Nu ben ik best creatief tijdens mijn vorige studie interieurstylist/adviseur maakte ik ook veel zelf en zoek je veel vernieuwende ideeën op sites. Iedereen kent denk ik Pinterest wel een site boordevol leuk DIY’s daarnaast vind ik de site welke ook heel leuk daar kun je veel inspiratie vinden over interieur. In het thema bijna jarig zijn zag ik deze leuke strikjes die je kunt maken voor bijvoorbeeld op een cadeautje.  Het geeft namelijk vind ik persoonlijk een feestelijke sfeer om er wat extra aandacht aan te besteden. Ik laat je zien hoe je de strikjes maakt. bron. Pinterest te vinden onder birthday & diy.

Wat heb je hier voor nodig

  • – Papier naar keuze
  • – Schaar
  • – Lijm
  • – Paperclips
  • – Patroon

Het patroon dat ik heb gebruikt kun je vinden op Pinterest: birthday & diy.

De keuren die ik heb gekozen zijn roze & zilverpapier te koop bij de meeste boekenwinkels of bij een hobbywinkel de Pipoos. Het roze is wat dikker papier en dat werkt prima.
image
Het patroon trek je over op het papier en knip je vervolgens uit. Daarna is het eigenlijks heel simpel de rechte zijkanten vouw je naar elkaar toe zodat het beiden in het minden zit en daar lijm je het vast. Het is handig om een paperclip te gebruiken zodat het papier mooi blijft en de tijd heeft om te drogen.
image
Vervolgens pak je smalle papiertje dat vouw je om het gedeelte wat je dicht geplakt heb, zodat het mooi wordt afgewerkt. Vervolgens kun je de beide onderkant aan de achterkant aan elkaar plakken en klaar is deze strik.
image
Nu kun je deze strikjes op een cadeau plakken maar je kunt ook slingers van maken wel origineel en weer eens iets andere dan standaard gekochte accessoires.
Volgende keer weer een andere DIY onderwerp. Fijn weekend!

Vinden jullie DIY ook leuk ?

Wil je meer foto’s zien volg mij op instagram.

4 gedachten over “#DIY Verjaardags strikjes

Geef een reactie

