#Review: Clinique Smart SPF 15 Custom-repair

In november kocht ik bij de Bijenkorf een introductiepakketje van Clinique, waar allemaal soorten Clinique producten in zitten. Heel handig om zo de verschillende producten te leren kennen en ze te kunnen testen. Voor mijn gezicht gebruik ik voornamelijk alleen maar Clinique, dan weet ik zeker dat er geen parfum in zit. Binnen de collectie van Clinique zijn er verschillende huidverzorging. Nu was ik erg nieuwsgierig na de nieuwe Smart collectie. Vandaag schrijf ik een review over de nieuwe Clinique Smart SPF 15 Custom-repair.
image
De gedachte achter deze gezichtsverzorging is: als een vrouw minimaal 4 dingen tegelijk kan, dan moet haar huidverzorging dat ook kunnen. Vermindering van zichtbaar rimpels, egaliseert, lift en snelle hydratatie. Nu ben ik nog jong en hoef ik het niet voor het liften en rimpels te doen 😉 Ik gebruik de Clinique Smart SPF 15 Custom-repair nu ongeveer 3 maanden. Het is een lichtpaarse kleur een lichte crème.
image
Ik merk dat het niet echt een voedende product is. Mijn ervaring is dat het product anders op de huid op droogt, de huid wordt er wel strakke en stugger door. Dit zal misschien ook te maken hebben met wat voor huidtype je hebt. Ik heb van mijzelf een hele droge huid en vandaar dat ik het ook niet dagelijks gebruik, maar als een aanvulling . Als ik het gebruik is het vaak in combinatie met de Clinique dramatically different moisturizing cream. Meestal gebruik ik het 1 á 2 keer per week als mijn huid wat vermoeid oogt. Ik gebruik het niet voor heel mijn gezicht, voornamelijk op mijn voorhoofd, neus en rond mijn ogen.

Het voordeel van deze smart creme is de bescherming tegen schadelijke UV straling. Vooral door de bescherming voor UV straling ben ik echt positief. Ik heb van mijzelf een hele lichte huid en verbrand heel snel als er al een beetje zon is. Dan gebruik ik graag een gezichtsverzorging met UV bescherming. Het is een goede aanvulling voor bij je dagelijkse gezichtsverzorging. Ik kocht het introductiepakketje voor 20 euro bij de Bijenkorf. De Clinique Smart SPF 15 Custom-repair is bij de Douglas te koop voor ongeveer 40 euro.

Kennen jullie de Clinique Smart collectie al?

2 gedachten over “#Review: Clinique Smart SPF 15 Custom-repair

Geef een reactie

