#Dieet? bloedgroep

Je leest het goed! Ik ga een dieet volgen..

Voor mijn studie mag ik zelf een dieet uitkiezen om voor 2 dagen te volgen. Het doel is om zo zelf te ervaren hoe het is om het dieet te volgen en waar je tegen aanloopt. Nu zijn er zoveel verschillende diëten en leefstijlen die ik wel eens wil ervaren. Ik heb al ervaren hoe het is om natriumbeperkt dieet en glutenvrij dieet te volgen.

Ik heb gekozen voor een dieet afkomstig uit Amerika en bedacht door Peter d’Adamo namelijk het ‘Bloedgroepdieet’

IMG_7714

Bloedgroepdieet in het kort.
Het bloedgroepdieet is gebaseerd op het principe dat mensen met verschillende bloedgroepen een ander dieet moeten volgen voor een optimale gezondheid. De adviezen voor het dieet zijn ingedeeld per productgroep en worden onderverdeelt in heilzaam, neutraal en te vermijden.

Bloedgroep-karakteristieken
Bloedgroep O: de jager
Een vleeseter met een sterke spijsvertering en een overactief immuunsysteem.
Advies: vlees, vis olie, noten en zaden, groeten fruit te kiezen.
Vermijden: zuivel, granen,peulvruchten, thee, koffie en cola.

Bloedgroep A: de landbouwer
Een vegetariër met een gevoelige spijsvertering en een tolerant immuunsysteem.
Advies: plantaardige producten, peulvruchten en granen, groenten, tofu en fruit.
Vermijden: vlees, vis en zuivel

Bloedgroep B: de normade
Een zuivelproducteneten met een sterke spijsvertering en een sterk immuunsysteem.
Advies: bladgroenten,vlees, eieren, zuivelproducten, rijst en groene thee.
Vermijden: maïs, boekweit, linzen, gluten brood en graanproducten.

Bloedgroep AB: de moderne
Een combinatie van bloedgroep A en B met een gevoelige spijsvertering.
Advies: vooral tofu, vis, zuivel, groene groentes en fruit.
Vermijden: rood vlees, kidneybonen, zaden, graanproducten, banaan en frisdrank.

De komen dagen zal ik schrijven hoe het om volgens deze adviezen te leven en hoe ik het ervaar. In een fotodagboek laat ik zien wat ik deze dagen gegeten heb en aan het eind wat ik er van vond. Het is een ervaring die ik graag wil delen.

Kennen jullie het bloedgroepdieet ?
bron: Voedingscentrum

Maritpearl

 

 

 

 

Een gedachte over “#Dieet? bloedgroep

Geef een reactie

