#Fotodagboek dag 1: bloedgroep

Vandaag deel ik met jullie mijn ervaring over het #Bloedgroepdieet!

Dit laat ik zien met een foto voedingsdagboek :Lees je mee.

Ik heb zelf bloedgroep 0 en volg dus de richtlijnen voor bloedgroep 0. Met behulp van dit zakboekje heb ik mijn maaltijden afgestemd. Het boekje wordt kort per productgroep aangegeven wat heilzaam, neutraal en te vermijden.
IMG_7714Mening over dit zakboekje: Ik vind het boekje nog al kort door de bocht, er staan lang niet alle producten in. Zo mis het de aanbevelingen van tussendoortjes, koekjes snacks wat mag wel en niet.

Foto impressie: bloedgroepdieet #dag 1

image

Ontbijt: Sojayoghurt met honing banaan en noten

 

IMG_7725
Smoothie: Alpro sojamelk met 1 banaan

 

image
Lunch: 2 gebakken eieren met gesmolten mozzarella , deze gevuld met sla, tomaat en tonijn

 

image
Avondeten:Zilvervliesrijst met boontjes, paprika, feta en biefstuk

Wat vond ik van deze eerste dag?
Het viel mij tegen om echt goede recepten te vinden die bij dit dieet passen. Ik heb daarom de recepten zelf bedacht, met behulp van het zakboekje.

Waar loop ik tegen aan ?
Ik merk dat je veel meer moet nadenken, van ohjaa dat mag ik niet. Heel raar ik ben zo nooit bezig met voeding. Zo mag ik geen kaas, geen vleeswaren geen aardappelen/pasta en geen koffie en thee (alleen groene thee) Beperkt fruit: banaan en zomervruchten. Geen melkproducten. Ik mis de zuivelproducten wel, nu heb ik deze vervangen voor soja producten en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even wennen.

Dag 1 zit erop morgen het vervolg! Wat is jullie indruk van dit dieet?

Je kunt mij ook volgen op Instagram

Maritpearl

 

 

 

 

 

 

 

5 gedachten over “#Fotodagboek dag 1: bloedgroep

  1. Ik had er al eens van gehoord en zocht het toen ook op. Maar volgens mijn bloedgroep zou ik haast nix meer mogen eten. Geen vlees (behalve kip/kalkoen), amper iets van vis, geen brood, pasta, aardappelen, rijst tenzij het vervaardigd is uit boekweitmeel. Ook sla, wortelen, tomaat… mag ik niet en ook mijn lievelingsfruit werd geschrapt. Leek me dus bijna onhaalbaar. Mss dat ik het ooit wel uit probeer, maar dan zal het zeker erg moeilijk vol te houden zijn

    Like

    1. Klopt! Het is ook bijna niet te doen merk ik ook. De richtlijnen zijn heel onduidelijk en veel werk om uit te zoeken Het is maar 2 dagen gelukkig. Maar wel een leuk op te ervaren 😄

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

