#Fotodagboek dag 2 bloedgroep

Vandaag is het alweer dag 2 van mijn bloedgroepdieet en de laatste dag.
De laatste foodimpressie en ik ga terugblikken wat ik er echt van vond? Nieuwsgierig? Lees je mee.

Ik was vrij en kon dus rustig aan doen in de ochtend. Ik ging lekker uitgebreid ontbijten met deze Alpro soja yoghurt met daarbij banaan, honing en lijnzaad. De smoothie van gisteren maakt ik weer heel simpel,maar erg lekker.

image
Ontbijt: Sojayoghurt met honing,banaan en kiwi met lijnzaad.

Met de lunch had ik 2 heerlijke speltbroodjes!

IMG_7727

Lunch: Speltbroodjes met tomaat, mozzarella en sla

 

Met het avondeten, vond ik het best lastig omdat ik geen pasta en aardappelen mocht ben je wat beperkter. Maar deze salade was het heerlijk!

IMG_7763.JPG

Avondeten: Sla met tomaat, 2 gekookte eieren, tonijn, feta, mozzarella en honingmonster dressing 

 

Hoe vond ik deze dagen?
Ik moest wennen, aan het feit dat je veel meer moet nadenken over wat je wel of niet mag. Ook vond ik het lastig en een onduidelijk dieet, er zijn geen duidelijke richtlijnen. Ja alleen als je zijn boek koopt en daar heeft de persoon van het dieet wel slim over nagedacht.

Mening bloedgroepdieet?
Over dit bloedgroepdieet heb ik een betoog geschreven voor mijn studie.Het bloedgroepdieet is niet wetenschappelijk onderbouwd. Het dieet is eenzijdig en veroorzaakt tekorten in de voeding.
Voor mijn bloedgroep o zou ik te weinig calcium en vezels binnenkrijgen. Dit is voor 2 dagen niet heel erg, maar op langer termijn kan dit veel problemen geven.

Zo geven  ze als oplossing voor de tekorten een slecht advies over suppletie. Over dit advies ben ik dan ook kritisch. Je hoort de meeste voedingstoffen uit de voeding te kunnen halen en niet op te lossen met een voedingssupplement. Ik ben dan ook van mening om dit dieet niet te gaan volgen, het is niet bewezen of het werkt en waarom zou je het voor jezelf zo moeilijk maken en daarbij ook tekorten op loopt?
Gewoon alles met mate eten en een gezonde leefstijl 😉

Zouden jullie het nog willen volgen? als je weet dat je niet alle voedingstoffen binnenkrijgt?

Fijne dag!

wp-1457346203247.jpeg
Maritpearl

 

4 gedachtes over “#Fotodagboek dag 2 bloedgroep

  1. Ik zou het niet eten alleen al voor het tekort aan vezels. En brood is veel gezoner als ontbijt. Ik las net in een berichtje dat speltbrood helemaal niet zo gezond is volgens de dieetcoach. Zelf eet ik glutenvrij dus is speltbrood niet toegestaan.

    Like

    1. Ik denk dat dat het per persoon verschilt wat wel of niet werkt. Ik zelf vind brood niet gezonder dan iets anders in de ochtend. Brood zijn snelle koolhydraten en ik krijg er snel honger door. Glutenvrij voor mensen met coeliakie is het lastiger en mogen inderdaad geen spelt. 😃

      Like

Geef een reactie

