Ervaring studiekeuzes

Je kent het vast wel een nieuwe studiekeuze. een moeilijke keuze die je vaak al op jonge leeftijd moet maken. Mijn eigen ervaring deel ik graag met jullie.
Studiekeuze mijn ervaring
Op mijn zestiende haalde ik mijn diploma van de middelbare school. Ik wist toen nog helemaal niet welke opleiding is wilde volgen. Wat ik wel goed kon was opleiding noemen die mijn absoluut niet aanspraken en dat waren er echt veel…oeps. Zoals de meesten ben ik naar verschillende open dagen geweest en gekeken bij een aantal opleidingen die ik misschien wel leuk zou vinden.

Uiteindelijk heb ik mijn ingeschreven voor de opleiding Interieuradviseur, deze opleiding sprak mijn het meest aan, vooral omdat ik mijn creativiteit hier mee kon uiten. Deze opleiding heb ik vier jaar gevolgd en afgerond. Dan sta je voor de keuze wil je werken of een vervolg studie? Ik wilde een totaal anderen opleiding en koos voor een vervolgstudie.

Vaak wordt er aan mij gevraagd waarom ik zo’n opleiding switch heb gedaan?
Interieuradviseur -> Diëtiste ?
In mijn laatste jaar wist ik dat ik niet verder wilde met interieur, waarom? omdat ik het idee had dat ik er op dit moment niet veel mee kon en ik  meer interesse kreeg voor de gezondheidszorg ik wilde graag mensen helpen. Op het allerlaatste moment heb ik mij ingeschreven voor Voeding & Diëtetiek en deze studie volg ik nu bijna 2 jaar. Deze studie past goed bij mij, ik vind het leuk om bezig te zijn met voeding en ik kan andere ermee helpen.

Je opleiding niveau maakt ook helemaal niet uit. Ik vind dat mensen daar niet over mogen oordelen. Wat ik vooral heb geleerd is dat als je iets wilt bereiken je er voor moet gaan!

Het maakt niet uit als je een verkeerde studie keuze maakt,daar leer je jezelf ook kennen. Wat ik persoonlijk wel vind is dat een open dagen van scholen het ‘leuke’laten lijken, daar moet je wel op letten.
Ik ben benieuwd hebben jullie ooit een andere studie gekozen en wat was jou ervaring?cropped-logo-maritpearl2.jpg

Geef een reactie

