Fotografie: 4

Als je mij vanaf het begin volgt weet je dat fotografie één van mijn grootste passie is. In het begin heb ik hier ook een aantal artikelen over geschreven hoe ik begon #Fotografie: hoe ik begon en nog wat aanvullingen. #Fotografie 3: Natuur & dieren De laatste tijd minder vandaar dat ik dacht laat ik weer wat vertellen over mijn fotografie keuzemodule die ik naast mijn studie volg.

Deze keuzemodule was een periode van 8 weken en om de week had ik en opdracht. De opdrachten waren erg divers van scherpte-diepte, natuur, portret fotografie en compositie. Het was voor mij niet heel leerzaam meer, al deze dingen ken ik al. Het was wel leuk om gewoon er met een groep met fotografie bezig te zijn.
image

De opdrachten waren voor beginners wel goed te leren omgaan gaan met een spiegelreflex camera. De eerst opdracht was dan ook een foto maken van 2 dezelfde voorwerpen 1 normaal gefotografeerd de andere met scherpte diepte.

De tweede opdracht waren portret fotografie, wat ik zelf persoonlijk minder leuk vind. Ik maak vooral foto’s van omgeving en hou niet van het gemaakte en geposeerde het moet spontaan zijn.

In de fotografie zijn veel mogelijkheden tot compositie, vaak maken mensen een foto waar het onderwerp precies in het midden staat. Dit leveren vaak standaard, saaie beelden op. Het is daarom leuk om het rasterwerk van je camera te gebruik en het onderwerp juist naar link of rechts te verplaatsen. Ook heb je composities als perspectief, ritme lijn en hier kun je hele mooie beelden mee krijgen. Hieronder een aantal voorbeelden

Foto 1 zie je de diepte en een lijn lopen van bomen die achter elkaar staan. Ik sta iets naar rechts zodat je meer diepte krijgt.

Foto 2 dit is heel simpele foto met diepte en ritme van de traptreden.

Foto 3 een portret foto hier zie je dat als je iemand uit het midden plaats dit een mooie beeld op levert.

Dit was het voor nu ik hoop dat jullie het leuk vonden weer eens wat te lezen over fotografie. Laat vooral je mening of opmerkingen achter 😉

cropped-cropped-logo-maritpearl21.jpg

Een gedachte over “Fotografie: 4

Geef een reactie

