RECEPT homemade plaatpizza

Het was een een tijd geleden dat ik een pizza maakte dus vandaag een recept voor plaatpizza!
Een plaatpizza kan op meerdere manieren gemaakt worden, van pizzadeeg of bladerdeeg daarna kun je zelf bepalen welke ingrediënten je erop wilt.
IMG_8240

Ik maakte de de pizzabodem van Koopmans pizzabodemmix. Je kunt de bodem natuurlijk ook gewoon zelf maken.

De ingrediënten 
tomatensaus
half bolletje mozzarella
1 á 2 tomaten
half blikje tonijn
beetje mais
rucola
pizzakruiden
beetje peper en zout

  1. Begin met het maken van de pizzabodem volgens het recept ik koos voor de helft van de verpakking voor een pizza van een diameter van 30 cm.
  2. Verwarm de oven voor dit kan per oven verschillen ik zette de oven op 220 graden.
  3. Leg bakpapier op de bakplaat, rol het deeg nu uit met een kleine deegroller dit gaat veel makkelijker dan een grote deegroller, verkrijgbaar bij Xenos of Hema.
  4. Beetje olie op de pizzabodem en daarna de tomatensaus verdelen. Ik gebruikt niet veel, wat het is best overheersend.
  5. Snij alle ingrediënten in plakjes, dan kun je de pizza gaan beleggen, ik legde de tomaat verspreid over de pizzabodem de mozzarella daar voor een gedeeld overheen. De mais en tonijn verspreid over de pizza, afsluiten met pizzakruiden en peper.
  6. Ik bakte de pizza af op 220 graden in ongeveer 18 minuten, let wel op dit verschilt per oven.
  7. Je homemade pizza is klaar! eetsmakkelijk 😉
    IMG_8256.JPG

 

 

Geef een reactie

