[Review] parfumvrije dag-nachtcrème Kruidvat

Al jaren heb ik een gevoelige huid en kreeg ik van verschillende producten onder andere niveau een vreselijke geïrriteerder en rode huid. Dit heeft een week geduurd voordat het helemaal weg trok. Ik besloot dat het tijd werd voor parfumvrije gezichtsverzorging. In verband met parfumallergie en kwam bij Clinique.

Ik gebruik voor mijn gezicht meestal Clinique producten, omdat ik hier een goede ervaring mee heb. Toch heb ik bij bepaalde minder vettige crèmes dat het nog prikt. Het nadeel  van Clinique is de prijs en was ik toch wel benieuwd ben naar de goedkopere variant. Vandaar dat ik een dagcrème en een nachtcrème kocht bij de Kruidvat: eigen merk genaamd: Sensitive 0%

Dagcreme Sensitive 0% SPF 30
Verpakking: In de beschrijven staat voor de overgevoelige huid, vrij van parfum, alcohol en keurstoffen. Beschermd de huid tegen irritaties zoals roodheid en een droog op trekkerig gevoel. UVA, UVB filters SPF 30 geeft de huid bescherming tegen de schadelijke invloed van de zon.  Hydraterend en kalmerende ingrediënten
IMG_8331.JPG

Gebruik
De dagcrème is een milde crème dat wel goed smeert op de huid. Ik heb het elke ochtend aangebracht zoals op de verpakking staat op een gereinigde huid. Gebruiken in combinatie met de nachtcrème.

Nachtcrème Sensitive 0% 
De nachtcrème heeft als extra dat het voedt en verzorgt de huid gedurende de nacht. Met omega olie en vitamine E.

IMG_8333IMG_8337

Mijn ervaring
Ik had bij beide crèmes de eerste keer dat ik het gebruikte al een prikkelende huid en geïrriteerd, daar was ik al bang voor. Vooral de nachtcrème was een drama het jeukte en prikte  Maar er staat toch op wat het de huid kalmeert? Ik vraag mij serieus af hoe ze deze producten ooit hebben getest want het werkt echt op mijn gevoeligheid niet. Ik heb het daarna nog een keer gebruik toen had ik wel minder last, maar de eerste indruk blijft bij mij wel negatief. Het is jammer dat het bij mij niet werkt, het zou ook goed kunnen dat het bij andere wel gewoon werkt. Mijn huid reageert te extreem.

Conclusie
Mijn eerst ervaring was niet positief en dat vind ik altijd wel belangrijk. Mijn huid is hier niet geschikt voor anders krijg je geen irritaties. Ik denk dat het vooral verschilt qua huidtype, maar toch vind ik het toch best slecht. Het product beweerd de huid te kalmeren en irritaties tegen te gaan. . Ik vind het trouwens wel jammer dat het tegenvalt. Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat toch bij mijn vertrouwde Clinique producten blijf, deze werken uitstekend. Het is duurder maar in mijn geval zeker veel beter. In dit geval is goedkoop een duur koop, aangezien ik het niet kan gebruiken

 

Geef een reactie

