Persoonlijk: effect voeding op mijn huid

Je huid is het grootste orgaan qua oppervlakte van je lichaam. Het is belangrijk om het goed te verzorgen zowel van buiten als van binnen. Tegenwoordig heb je allemaal gezichtscrème voor huidveroudering tot serums noem het maar op. We weten denk ik allemaal wel dat deze producten niet optimaal werken. Naast de verzorging van buiten af wil ik het vandaag hebben over mijn ervaring: wat voeding (vitaminen) voor effect heeft op mijn huid. Ik zeg zo omdat het mijn ervaring is. Ik ga het niet in het algemeen zeggen, want zoals je kunt begrijpen iedereen heeft een andere huid en is voeding ook erg persoonlijk en hoe je erop reageert.
Naamloosjjjj

Ik heb meerdere keren een allergie aanval gehad op mijn gezicht, deze kwamen allemaal door huidverzorgingsproducten. Deze keer is het geen gezichtscrème waardoor het kwam. In de winter heb ik vaak een hele droge huid, wat ik dan ook vaak krijg zijn plekken bij mijn mondhoeken jaaa echt vreselijk 😦 De huisarts wist niet wat het was en ik ben wel drie keer langs geweest voor een zalfjes met hormonen erin,waar je mee uit moet kijken het maakt de huid dunner. Het werkte ook niet en ik ben toen ook gelijk mee gestopt. Heel vervelend dat de huisarts er niks over wist.

Ik ben door mijn studie erachter gekomen dat vitamine veel invloed hebben op lichamelijke klachten. De klachten die ik had waren ontstekingen van de huid bij de mondhoeken en dat duid op een vitamine B2 tekort. Mijn voeding heb ik aangepast met meer halfvolle melk, eieren en groenten. Ik weet niet hoelang het precies duurde voordat mijn huid weer verbeterde maar het werkte wel.  Ik was echt opgelucht dat dit het gewoon was en het bij mij werkte door gewoon beter op mijn voeding te letten meer vitamine.

12530708_998946183518726_1670017318_n(1)

Ik raad trouwens geen voedingssupplement of multi-vitamine aan, want de meeste vitamine kun je uit de voeding halen. Veel mensen denk dat een multi-vitamine pil een goede aanvulling is, eigenlijks heb je het niet nodig als je gevarieerd eet krijg je de vitamine en mineralen wel binnen. Het is namelijk zo dat als een overdosis aan vitamine binnenkrijgt je ook veel klachten kunt krijgen.

Ik ben hier ook super blij over het feit dat de voeding heeft geholpen, geen zalfjes of andere rare dingen. Het is zo dat voeding zoveel impact op je lichaam kan hebben, zowel positief als negatief.

x

cropped-cropped-logo-maritpearl21.jpg

2 gedachten over “Persoonlijk: effect voeding op mijn huid

  1. Helemaal mee eens, zo was het altijd en zo eet ik ook altijd. Er wordt zoveel beweerd zoals dat er tegenwoordig niet meer zoveel voedingsstoffen zitten in verse produkten omdat ze teveel worden gemanipuleerd. Vandaar dat men supplementen neemt. Zelf gebruik ik dat niet. Het is goed voor de portemonaie van de winkelier.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

