[LIFESTYLE] gezonde leefstijl deel 2

Gisteren vertelde ik hoe ik gezonder ben gaan eten. Bij een gezonde leefstijl hoort ook een stukje beweging. Zoals je vast wel weet hoor je sowieso per dag een half uurtje te bewegen. Ook zou je per dag 10.000 stappen moeten zetten, dit heb ik vorige jaar een aantal weken bijgehouden en ik kwam daar nooit aan. Wel leuk om eens te testen. Vandaag deel 2 van mijn gezonde leefstijl: sporten.
Sommige kennen het vast wel, sporten nee hé vreselijk? Dit was voor mij in het begin ook wel zo. Ik heb vroeg wel eens gesport toen ik 8 jaar was maar later ik mijn middelbare school periode nooit meer. Gym op school vond ik ook vreselijk want ik had echt een hekel aan balsporten. De turnonderdelen waren meer iets waar ik goed in was.

Ik hield mij er nooit meer mee bezig had het druk met mijn vervolg studie en noem maar op. Vanaf mijn 18 jaar ben ik naast gezonder eten ook gaan sporten. Ik was vaak vermoeit en moe en ik wilde toch eens wat aan mijn slechte conditie veranderen. Het begon met de crosstrainer die we hadden aangeschaft dit was een ideaal moment op te beginnen. In het begin was het wennen en stond ik er op zonder muziek, nou ik kan je vertellen ik vond er serieus niks aan het wat duurt de tijd dan lang haha. Dus al vrij snel had ik mijn ipod erbij gepakt en wat goede muziek met wat tempo erop gezet. Dit werkte voor mij veel beter, ik concentreerde mij nu minder op de tijd en mijn tempo ging ook sneller.

  • Ik begon met 20 minuten op rustig temp dit wisselde per week hoe vaak meestal 2 of 3 keer.
  • Interval training, dit werkt heel goed voor je conditie en dan heb je echt het idee dat je sport.
  • Sinds ongeveer 3 maanden ben ik mij ook gaan richt op losse oefeningen met gewichten. Meer krachttrainingen om toch mijn spieren meer te laten werken
  • Mini trampoline: dit is echt een aanrader als je er niet van houd om op fitness apparaten te staan en krachttraining je niks lijkt. Het is zou leuk ik heb de booming trampoline en daar kun je prima een workout op doen. Ik zal later in een apart artikel nog wat meer over vertellen.

Tegenwoordig probeer ik nog steeds wel 3 a 4 keer te sporten naast studie, reizen en bloggen. Ik kies meestal om in de avond te sporten en in het weekend sport ik altijd in de ochtend. Kies een sport of activiteit wat je leuk vindt en gebruik muziek echt dat maakt het al een stuk leuker.

x

2 gedachten over “[LIFESTYLE] gezonde leefstijl deel 2

Geef een reactie

