Bloggen combineren met studie?

Wauw dat ik dit artikel zelf ga schrijven.. ik moet eerlijk bekennen in het begin zag ik door het bomen het bos niet. Een planning maken was ik al geen held in.

Nu ik al weer 4 maanden bezig ben, heb ik eindelijk schema gevonden om alles goed te combineren. Het is best druk, studeren, reizen, bloggen hobby’s noem het maar op. Vandaag een aantal tips en hoe ik het zelf aanpak.

  • Wat voor mij werkt is de zondag, dan heb ik meestal wel tijd om even wat artikelen te schrijven.
  • Meestal schrijf ik 2 artikelen en de andere 2 schrijf ik door de weeks meestal in de avond.
  • De onderwerpen bedenk ik meestal van de voren, zodat ik er uitgebreider en met aandacht aan kan werken.
  • Op sommige momenten krijg ik opeens een nieuw idee dat werk ik globaal uit zodat ik het alvast op papier heb en het later nog even snel kan aanpassen.
  • Meer korte artikelen schrijven, ik merk dat als je een lang verhaal schrijft en minder interessant kan worden en te lang draderig en het kost ook minder tijd.
  • Een vaste rubriek: dit is heel handig zo hoef je niet steeds een nieuw onderwerp te bedenken.
  • Maak wekelijks een lijstje waar je over wilt schrijven.
  • Het komt af en toe wel eens voordat ik geen artikel heb, dat kan.. mijn studie is dan belangrijker dan een artikel

 

x

Geef een reactie

