Sport eiwitshakes kruidvat

Sportvoeding: de eiwitshakes je komt ze tegenwoordig in vele merken en varianten tegen. Het ene merk is een stuk duurder dan de andere, sinds kort heeft de Kruidvat een eigen sportvoedings lijn met repen, sportdranken en eiwitpoeder en deze wilde ik wel eens testen. De twee eiwitpoeders die verkocht worden zijn

Allround protein beiden poeders zijn in aardbeien smaak. Het verschil is dat de allround protein is geschikt voor mensen die wekelijke 1 a  keer sporten dan kun je het gebruiken voor het behouden van spierweefsel

Pure whey: is voor veel meer en intensiever sport als fitness en krachtsporten.

image
image
Het is heel gemakkelijk te maken je gebruik twee schepjes (schepje dit erbij) en vermeng dit met 250 ml water of melk. Dit goed schudden en de eiwitshake is klaar!

Smaak
Ik was erg benieuwd naar de smaak, ik dacht dat het een vreemde nasmaak zou hebben. Maar dit vooroordeel kan weg, want de smaak is echt heerlijk een aardbeiensmaak!

Ik ga het nu een tijdje uitproberen en zal later op terug komen, hoe ik het ervaar en wat het effect heeft op mijn lichaam.

image

Heel veel mensen denken dat je eiwitshakes nodig bent voor het behouden en herstellen van de spieren. Dit hoeft niet per definitie met eiwitshakes, deze bevatten namelijk andere voedingsstoffen en vitamines en nog wel veel calorieën. Een leuk filmpje van de Keuringsdienst van Waarde wordt onderzoek gedaan naar eiwitshakes. Het komt er op neer dat je eiwitten ook heel goed uit je voeding kunt halen als je niet extreem sport. De zuivelproducten als kwark, yoghurt en ook huttekase bevatten veel eiwitten.

Ik ben nooit echt van de sportvoeding geweest, ik gebruik meestal gewoon veel voedingsmiddelen met eiwitten erin na het sporten. Voor de verandering heb ik deze nieuwe eiwitpoeder gekocht om het eens te ervaren. Deze is verkrijgbaar bij Kruidvat voor 9,99 euro

Hebben jullie deze eiwitshake al geprobeerd?

4 gedachtes over “Sport eiwitshakes kruidvat

  1. Ik ben heel erg benieuwd hoe het je uiteindelijk bevalt! Ik wil ook weer beginnen met meer sporten. Als je 3 keer per week sport is het dan verstandig om dit soort drankjes te drinken? Ook om je energie te behouden?

    Like

    1. Ja ik ook, zal er over een tijdje weer wat over bloggen. Over de eiwitshake, het is meer bedoelt voor: na het sporten om spieren te herstellen dit kan een optie zijn maar je kun het ook gewoon uit de voeding halen. Als je producten eet met eiwitten: kwark, yoghurt. Het is minder geschikt voor energie behouden dit is aanvulling naast je gewone voeding.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

