[Photography] bewerken met Instagram

Vandaag vertel ik jullie wat meer over het bewerken van foto’s met behulp van Instagram. Instagram heeft van zich zelf best wat mogelijkheden, de standaard filter en daarnaast allemaal nog andere mogelijkheden.
De filters kun je gebruiken en dan kan een foto heel snel mooie worden. Ik zelf gebruik deze nooit. Voordat ik een foto maak zorg ik altijd dat er genoeg licht is zodat als de foto bewerk het nog mooie en licht kan.

Foto 1 de foto zonder bewerking, je ziet het gelijk erg donker het spreekt niet aan.
image

Allereerst heb ik de foto bijgesneden en ingezoomd. zodat ik kwam op de volgende compositie zie hieronder.

Foto 2. Helderheid 🔆  Accenten en Schaduw

Wat ik meestal verander is de helderheid van de foto, het moet niet overbelicht worden. Daarna kijk ik altijd nog bij accenten hier kun je ook nog wat lichte effecten toevoegen.  Bij schaduw kijk ik even en schuif ik alle richting even op om te kijken wat voor effect het geeft en doe ik eigenlijk gewoon wat ik mooi vind.

Met behulp van contrast kun je soms nog wat mooie effecten die wat de licht zijn geworden compenseren. Als laatste contrast deze heb ik 2 keer even een voorbeeld van gemaakt. De eerst is 100 contrast dan zie je dat alles geaccentueerd wordt en kan met deze foto heel goed. Toch vind ik het persoonlijk teveel bewerk en kies ik voor een lager waarde van contrast. Zo kun je heel gemakkelijk foto’s bewerken als je de foto zelf al wel op een goede achtergrond hebt geplaatst.

Het verschil in foto voor en na. Je ziet heel goed de verschillen de lichte kleuren zijn veel helderder geworden en de foto spreekt veel meer aan. Soms gebruik ik er nog een filter bij met een andere app er is heel veel mogelijk.

wp-1467184161433.jpegwp-1467146204017.png

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad, ik ben benieuw hoe jullie je foto’s bewerken.

x

 

6 gedachtes over “[Photography] bewerken met Instagram

Geef een reactie

