[PERSOONLIJK] Waarom ik niet op kamers woon?

Als je volgend schooljaar begint met een nieuwe studie zul je vast hier over nagedacht hebben. Ga je op kamers of blijf je thuis wonen en reis je naar school. Vandaag vertel ik waarom ik niet op kamers woon.
DSR of DSW designstoel mint:
Het wordt altijd heel leuk aangeprezen kamers leuk! Overal waar ik op internet zoek zie je allemaal tips van op kamers gaan en het is ook natuurlijk een goede manier om zelfstandig te worden en te leren voor jezelf zorgen. maar… er zijn ook veel nadelen waar je rekening mee moet houden.

Nu het leenstelsel in ingegaan is het voor nieuwe studenten een stuk duurder geworden, de basis beurs is afgeschaft en een studentenkamer is niet voor niks. Ik zelf zit in het oude en toch reis ik liever naar mijn studentenstad dit is ongeveer 1,5 uur soms een 1 uur ligt aan te verbinding en daar heb ik geen problemen mee.

Een veel te dure kamer voor een te kleine ruimte.
Ik vind dit een groot nadeel, waarom zou ik een vermogen betalen aan een kamer waar precies een bed en bureau in past.Want als je een grote kamer wilt moet je hier al gauw meer voor betalen. Ongeveer 300-450 euro is dan niks.. Je zult dus wat moeten verdienen om elke maand de huur en college geld te kunnen betalen

Het delen van de keuken, douche en badkamer met huisgenoten
Dit is op zich natuurlijk logische. Ik heb zelf gewoon liever alles voor mijzelf, dingen die niet worden opgeruimd niet schoongemaakt worden en noem het maar op vind ik gewoon erg irritant.

Weinig vrije tijd: koken, werken, leren
Vaak word er gezegd dat het tijd bespaard als je in je studentenstad woont. Eigenlijks niet want, je moet ook gewoon werken om je kamer te kunnen betalen dan nog koken en schoonmaken en niet te vergeten nog bezig met je studie. Je zal alleen tijd besparen als je echt ver weg woont en 4 uur moet reizen.

Weinig contact uren
Dit is de grootste reden dat ik niet op kamers ga. Mijn studie heeft in verhouding weinig uren. Soms ben ik dagen vrij of dagen waar ik alleen 1 hoorcollege heb dan kies ik ervoor op thuis te werken en het college online te bekijken. Andere dingen als het maken van opdrachten doe ik veel in de trein of bus, dat werkt voor mij erg goed.

Het is niet zo dat ik niet graag uit huis wil, heel graag zelfs 😉 ik sta al een tijdje ingeschreven voor een woningen en appartementen. Ik wil graag  wat voor mijzelf een studio of een appartement en daar ben ik dan ook mee bezig en voor aan het sparen. Dit vind ik persoonlijk belangrijker en heb ik meer aan dan een kamer.Voor iedereen is dit anders en je moet vooral doen wat je zelf wilt.

bron afbeelding

x

 

Geef een reactie

