PLOG: Giethoorn, sorbet en blogbreak

De afgelopen dagen waar heerlijk zonnig, dat was genieten. Op dinsdag ging ik naar Giethoorn, waar ik elk jaar wel een heen ga en niet ver rijden voor mij is. Het Venetië van het noorden zo wordt het genoemd en terecht, waar het altijd gezellig en toeristische is.

Al jaren kom ik daar om rond te lopen, een fluister bootje huren of gewoon de sfeer proeven. Dit keer gingen we een terrasje pakken en over de bruggetje lopen bij de winkeltje kijken. Het was heel erg druk we stonden soms gewoon in de file op de voetgangers paden.In deze blog laat een sfeer impressie zien en heeft ik tips en hotspots van deze dit prachtige plaats en wat ik de afgelopen dagen deed.

Hotspot Giethoorn

De oude aarde
Dit is wel de bekendste winkel van Giethoorn, waar je stenen en leuke souvenirtjes kunt vinden. Mooie stenen, kristalen en sieraden kunt kopen. Ook kun je daar een steen kraken, als je geluk hebt komt er iets heel moois te voorschijn.

Smit’s paviljoen restaurant
Dit is restaurant waar je het een te gek uitzicht hebt over het water, waar je heerlijk kunt eten en ook bootjes kunt huren. Het ligt een beetje achteraf maar wordt goed aangegeven met een bord op een bruggetje waar je overheen moet om er te komen.

Restaurant ’t Zwaantje
Is een gemoedelijk huiskamer ingericht met Oudhollandse stijl, waar je zowel binnen als buiten kunt zitten. Waar je kunt genieten van de Nederlandse eten als friet, ijs, pannenkoeken daarnaast ook lunch en is er een menukaart.
Pluspunt: je kunt hier ook eten als je een behaald dieet volgt als koemelk glutenvrij dieet als je dit telefonische doorgeeft.

Tip altijd reserveren voor een bootje.
Bij verschillende bedrijven kun je bootjes huren, fluisterbootjes, kano’s en punteren kijk een rond.  Als je zelf niet wilt varen kun je kiezen voor een rondvaartboot waar een spreker aanwezig is die wat meer verteld over Giethoorn.

Andere activiteiten
Leuke kleine winkeltjes voor souvenirtjes en typische Hollandse dingetjes.
Veel terrasjes waar je kunt zitten voor meer info zou je even kunnen kijken op http://www.giethoorn.com

Daarnaast nog een mededeling
De afgelopen dagen ben ik weer begonnen met studeren.. de vakantie is bijna weer voorbij en ik moet nog een tentamen maken helaas. Erg druk dus vandaar dat ik even een blogpauze houd om mij te focussen op voor mijn belangrijkere dingen. Daarnaast heb ik mijn plezier in bloggen de laatste tijd wat verloren, het wordt meer een verplichting wat het eigelijks nooit moet zijn.

Ideeën genoeg maar hoe het wat weet ik nog niet daarnaast lijkt het mij leuk om de filmen over fotografie en koken maar of ik dit werkelijk doe geen idee veel dingen houden mij tegen. Ook ga wat minderen en betere artikelen schrijven nog ideeen genoeg maar dat komt vanzelf eerst focussen op studeren.

See you

 

 

8 gedachten over “PLOG: Giethoorn, sorbet en blogbreak

Geef een reactie

