Mijn ervaring met de Canon Basiscursus

wp-1458340618801.jpeg
Zit je te denken aan een cursus voor het leren van je spiegelreflexcamera? Vandaag deel ik mijn ervaring met de eendaagse basiscursus van Canon.
Op mijn 18 kocht ik mijn eerste Canon spiegelreflex camera de 1100d, deze koos ik omdat het gemakkelijk en betaalbaar was. Deze wilde ik al een aantal jaar en kocht het toen die tijd met een cashback actie met daarbij mogelijkheid voor de Canon cursus voor 25 euro. Wat normaal gesproken veel duurder zou zijn. In mijn omgeving werd mij dit aangeraden om zo het beste uit je camera te halen en de instellingen te leren. Ik besloot mij opgegeven via de site van de fotovakschool.  Je kunt je dan aanmelden op een bepaalde dag en locatie bij jou in de buurt.

Hoe ziet de dag er uit? Wie volgen allemaal deze cursus

De cursus was op zaterdag en ik ging naar Assen voor mij te beste locatie. Deze dag duurde van 10 tot 4. Een groot deel van de dag zit je in een lokaal en ben je aan het oefenen met je camera. Alles wordt stap voor stap uitgelegd en ook met beeldmateriaal op een dia. Ik weet nog wel dat ik best zenuwachtig was want ja wat kan ik verwachten en wat voor mensen zullen op zo’n cursus afkomen. Achteraf viel het allemaal mee. De groep was erg divers wat eigenlijks alleen maar leuk is, ikzelf was wel één van de jongeren misschien een paar van 16 jaar en de meesten toch wel in de dertig of veertig. Iedereen is er met één doel en passie en dat ik fotograferen.

Tip: maak aantekening, je krijg veel informatie en lang niet alles zul je onthouden het is verstandig om aantekeningen te maken.

Rond een uur of 12 was er een pauze, dit was allemaal goed verzorgt met heerlijke broodjes en drinken en kon je met de andere deelnemers praten over jawel fotograferen en wat zij allemaal doen. Leuk om van andere deze verhalen te horen.

Buiten fotograferen: Het zou wel grappig geleken hebben maar we stonden met zo’n 20 á 30 mensen op een rijtje de auto’s te fotograferen met behulp van de sluitertijd. Hoe zet je de auto stil op beeld. Daarna liepen we door een tuin om meer te leren over scherpte-diepte, dit maakte de dag interessant omdat je ook daadwerkelijk bezig bent. Als laatste onderdeel zat je in groepjes en ging je van elkaar portretten maken.

Mijn ervaring is dat als je graag zo’n beginners cursus wilt gaan volgen, zeker doen! Ik vond het spannend en was best zenuwachtig maar achteraf ben ik blij dat ik deze stap het gezet. Als je eenmaal de basis weet van de camera dan kun je zelf er mee verder.Je wilt natuurlijk niet de automatische stand gebruiken toch? dan had je geen spiegelreflexcamera gekocht.

Heb jij een fotocursus gevolgd, of zit je er misschien aan te denken?

BLOGLOVIN  INSTAGRAM 

2 gedachtes over “Mijn ervaring met de Canon Basiscursus

    1. Wat leuk! Ik had precies het zelfde was ook al tijdje bezig met fotograferen maar had verder geen idee. Vooral de instelling kun je veel aan hebben en inderdaad er mee aan de slag was ook super leerzaam. Het is zeker een aanrader.

      Like

Geef een reactie

