Review Doctor’s Orders repen

Een tijdje terug kwam ik deze repen van Doctor’s Orders tegen bij de Kruidvat en besloot ze eens mee te nemen. Ze waren nieuw en ik heb ze wel eens voorbij zien komen bij bloggers die deze ‘promoten’ toch vroeg ik mij af waar het nu echt naar smaakt en daarom heb ik deze gereviewd en geef ik mijn eerlijke mening.

Doctor’s Orders maakt gebruik van natuurlijk ingrediënten, dat betekend dat ze geen gebruik kan E-nummers of kunstmatige toevoegingen. Deze repen bevatten meer vezels en minder suiker* deze komen uit fruit wil niet zeggen dat het geen suiker bevat.Want dat zit er nog steeds in. Wat mij op valt is 1 reep van 35 gram rond de 150 kcal bevat dat is best veel als tussendoortje. Als je na gaat dat je aan tussendoortje ongeveer 300 calorieën vrij kunt invullen is dit best veel. De smaken die verkrijgbaar zijn: cacoa & nuts, nuts & vanilla en crandberry & orange.

Uiterlijk: De verpakking spreekt mijn allereerst aan, het heeft wat vernieuwends en de verschillende kleuren per smaak is leuk bedacht.

Geur: Het ruikt wat muf met een vleugje zoet, dit hangt dan van de smaak af. Niet een hele overheersende geur.

Smaak cacoa & nuts: De buitenkant is heel overheersend en smaakt naar granen dit maakt het moeilijk om de smaak die er in verwerkt is te proeven. Bij deze neemt de cacoa de overhand en proef je de noten bijna niet. Je komt ze wel veel tegen als ik de reep doormidden snij, maar heeft wat mij betreft geen meerwaarde voor de smaak.

Smaak nuts & vanilla: De noten zijn duidelijk aanwezig, dit is positief alleen ik kan de smaak van vanille moeilijk vinden. Wat ik al eerder zei de buitenkant het koekje is te overheersend.

Smaak crandberry & orange: Na deze smaak was ik het meest benieuwd door de combinatie van crandberry en orange.  Alleen was het wel een teleurstelling, de smaak is veel te zoet en de combinatie van de muffe buitenkant die heel zacht is werd ik niet bepaald blij. Deze smaak was dan ook het mist lekker.

Over het algemeen is het goed bedacht met de natuurlijke manier en zonder de e-nummers en toevoegingen. Op dat punt ben ik positief, alleen geeft de smaak toch de doorslag. Ik ben niet overtuigd en zal het dan ook niet gauw meer kopen. Dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur,  zoals we vaak zeggen: Smaken verschillen nu eenmaal, er zullen vast mensen zijn die de combinatie wel aanspreekt.

Wie heeft ervaring met deze Doctor’s Orders? Lijkt het jouw lekker?

BLOGLOVIN  INSTAGRAM

7 gedachtes over “Review Doctor’s Orders repen

Geef een reactie

