High tea Giethoorn

Vorige week besloot ik samen met mijn moeder om naar Giethoorn te gaan voor een high tea. Mijn laatste week vakantie nog even op een gezellige manier afsluiten. Ik had dit nog nooit eerder gedaan, het leek mij altijd zo leuk en knus.


We hadden van tevoren gereserveerd bij de Grachthof, dit moet daar ook. Op de dag dat wij er heen gingen was het prachtig weer. Heerlijk rustig omdat de bouwvak voorbij was, afgezien van de vele Japanners en Chinezen die op elke brug moesten poseren. Een bus vol ouderen met rollators die vroegen waar is het ‘centrum’ met alle winkels waren? Blijkbaar kwam ze niet uit de buurt, want Giethoorn heeft geen centrum met veel winkels, we moesten hier achteraf wel om lachten.

De te grappige vrouwen in een bootje die niet wisten hoe ze moesten sturen.  De vele mensen die gelijk na de eerste bocht tegen de kade knalde. Wij vermaakte ons uitstekend op het terras met uitzicht op het water, heerlijk bootjes kijken.

Het is daar heel gezellig zitten, er staan loungebanken of je kunt kiezen voor een tafeltje. Wij zatten langs de kant op een bank met een tafel wat handig was voor de high tea. We kregen en heel schattig servies een beetje kneuterig met roze. Met daarbij een groot assortiment aan thee.

Zoet en hartig
Deze kwamen als eerst geserveerd op een etagère zo leuk! Van onder naar boven
2 soorten wraps, de één gevuld met zalm, roomkaas en de andere met carpaccio, sla, rode ui en nog wat groenten. Deze waren zo heerlijk en aan de andere kan lagen nog koffiebroodje, kaneelbroodjes en chocolade broodjes. De middelste schaal: heerlijke bonbons, koekjes, en mijn favoriet de aardbeien kwarttaart. De bovenst schaal: dit waren de kleine zoete hapjes met diverse smaak als citroen en één gevuld met pudding.

Warme hapjes

en… dit was nog niet alles. Later kwamen de warme hapjes nog. De grappige visjes waren gevuld met zalm en iets van roomkaas. Dan nog kleine frikandellenbroodje en iets met kerrie. Op een andere schaal nog kleine quiche met spekjes en kaas.

Gelukkig zat er tijd tussen het zoet gerechten en de warme hapjes, een hele leuke ervaring.

Heb jij wel eens een high tea gehad?

Volgen jullie mijn al op BLOGLOVIN  INSTAGRAM

4 gedachtes over “High tea Giethoorn

  1. Wat een ontzettend leuk idee voor een dagje uit en ook mooie foto’s heb je gemaakt! Ik vind Giethoorn een erg fijn dorp. En die Aziaten maken nog net geen foto’s van vogelpoep als ze ergens zijn! Toen ik er was ben ik wel door minstens drie gefotografeerd, hahaa

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

