Frisdrank slecht!? & review kokoswater

Frisdrank is de laatste tijd vaak in het nieuws geweest, het ik kies bewust vinkje is eindelijk afgeschaft, supermarkt Albert Heijn schaft de grote blikken Monster energie af, goed nieuws, daar zijn de mening over verdeeld. Wat kun je tegenwoordig dan het beste drinken?

Wat denk jij? is vers geperste sinaasappelsap en groenten sapjes gezond?

Het ziet er allemaal zo gezond uit maar de groenten sapjes uit de winkel zitten bomvol suiker. Laten we het dan nog eens hebben over de verse geperste sinaasappel sap, wat best vaak in de ochtend gedronken wordt. Het is even slecht als alle andere frisdranken, waarom? omdat je lichaam de suikers in vloeibare vorm direct opneemt, hierdoor kan het lichaam het gelijk om zetten in vet. Een sinaasappel kun je het beste eten als fruit, want dan gaat de opname veel trager. Klinkt misschien vreemd, maar het is een ingewikkeld proces. 1 á 2 stukken fruit is voldoende op een dag, dit bevat namelijk ook fruitsuikers.

Mijn ervaring

Frisdrank ik dronk het vroegen ook veel, ik was toen ook absoluut niet bezig met voeding en keek nooit op de verpakking of iets dergelijks. Ik merkte wel vaak dat ik vermoeide raakte als ik frisdrank dronk op school en eigenlijks was ik de smaken ook erg snel zat. Ik ben vrij snel overgestapt op water. Ik mis het nog steeds niet omdat ik het niet meer lekker vindt, prik drinken is helemaal verbannen,daar kan ik opeens niet meer tegen en kreeg ik zelf maagpijn van.

Voordelen minder tot geen frisdrank

– Minder suiker binnen krijgt
– Minder vermoeid
– Je krijgt minder calorieën binnen
– Minder kans op overgewicht, diabetes

Review Coconut water van Aldi

Kokoswater je ziet er steeds vaker voorbij komen, er wordt er beweert dat dit wel ‘gezond’zou zijn, want het bestaat uit een groot gedeelte uit water toch? Helaas Kokoswater is wel een suikerhoudend drank en valt onder isotonische drank,  een soort van sportdrankje.

Uiterlijk: leuke verpakking en handig om mee te nemen, naar bijvoorbeeld school of werk.
Smaak: Ik moet eerlijk zeggen ik kan er nog steeds niet aan wennen. Het is een overheersende smaak van de kokos. Omdat ik het zo leuk vind om nieuwe dingen te proberen en te testen, bedacht ik mij opeens iets! Laat ik een wat verse citroen doorheen doen, dat verzacht de kokossmaak en dit is een aanrader.

Wat ik drink is water, thee of koffie en als het heel warm is vind ik het lekker om en grote kan met citroen water te maken heerlijk verfrissend. Je moet natuurlijk zelf weten wat je wilt drinken, toch is het verstandig om er rekening mee te houden.

Sorry het artikel is erg lang geworden, maar ik vind het belangrijk om iets duidelijk te vertellen. Ik ben benieuwd naar jou mening, over frisdrank?

6 gedachtes over “Frisdrank slecht!? & review kokoswater

  1. Frisdrank is ongezond. Je zou het moeten nemen als iets bijzonders (als je het al wilt nemen) Zelf drink ik thee, koffie, water en soms cola light. Dat is ook niet gezond, maar soms heb ik daar wel zin in. En ach, het zijn maximaal 3 flessen per jaar dus zo vaak komt t niet voor. Kokoswater moet je per merk bekijken vind ik. Sommige zijn best ok en bevatten alleen het kokoswater en geen toegevoegde suikers en andere dingen. Anders is het idd puur suiker/frisdrank.

    Like

    1. Ach ja het is ook een eigen keuze wat je drinkt. Voor mij schilt het dat ik het gewoon niet lekker vind, ook kokoswater niet en vind ik ook niet een beter optie dan andere frisdranken, wat vaak gedacht wordt.

      Like

  2. Tegenwoordig drink ik enkel water, zelf doe ik er vaak een citroenschijfje door. Of Gember (niet echt mijn smaak) . Ik vind dit verantwoordelijk gedoe ook zo erg met “gezonde” koekjes als tussendoortje.. je schrikt je een ongeluk als je ziet wat je binnen krijgt.

    Like

Geef een reactie

