#DIY: Interieur decoratie: glas met tekst

De dagen zullen straks steeds korten zijn en dan is het gezellig om kaarsjes aan te doen vandaar een leuke diy. Iedereen heeft vast wel glazen poten over van de groenten en andere producten. Deze kun je heel leuk opnieuw gebruiken voor je interieur. Waarom zou je iets kopen als je het zelf ook kan maken.
Vandaag laat ik je zien hoe je van een glazen pot een nieuw accessoire voor je interieur maakt! Dit idee kwam ik tegen op pinterest en het zag er erg leuk uit en ook wel een uitdaging want je moet wel veel geduld hebben en een vaste hand.

Wat heb je hier voor nodig

1 glazen pot
lijmpistool
lijm
saté prikkers
spuitverf of verf
kranten
wasbenzine

Ik bewaarde een glazen pot van de pindakaas zodat ik deze kon gebruik voor deze diy. De materialen kosten niet veel geld, voor spuitbussen verf kun je terecht bij de Action deze kosten ongeveer 2 euro.

Leg al het materiaal klaar zodat je gelijkt kunt beginnen. Haal het etiket van de glazen potten, zorg er ook voor dat de lijmresten verwijderd zijn. Ontvet het glas met wasbenzine, zodat alles schoon en vetvrij is.

Ik begon eerst een aantal keren te oefenen met de figuren en de letters op een krant.Ik koos voor een ruitje en de letters enjoy. Ik zeg eerlijk dit gaat niet gelijk goed.  De ene keer komt er veel te veel lijm uit de andere keer is het veel te dik. Na veel proberen ben ik het vervolgens gaan proberen op het glas, dit ging na een aantal keren wel goed. Ik zelf kwam er achter dat je niet te veel in het lijmpistool moet knijpen, want dan wordt het rommelig.
IMG_7320image
Ik gebruikte de saté prikkertjes om de lijm nog wat in model de kunnen krijgen en de grote slijmstukjes een beetje te fixeren.

Als je tevreden bent over het resultaat kun je het laten drogen. Zorg dat je de lijmresten verwijderd anders zie je dit door de verf heen.

Het spuiten van het glas deed ik buiten, je kunt gewoon je hand in het glas of bij de rand vast houden. Houd de spuitbus wel op afstand, zodat de verf niet uitloopt. Ik zelf had nog een parelmoer kleur en deze heb ik gebruikt.
IMG_7387 - kopie
Daarna even laten drogen en je nieuwe decoratie glas is klaar voor gebruik! Je kunt het gebruiken als pennenbakje voor bloemen of een waxinelichtje inzetten.

IMG_7386

Zouden jullie het leuk vinden om meer diy te lezen over interieur?

BLOGLOVIN  INSTAGRAM

 

 

6 gedachtes over “#DIY: Interieur decoratie: glas met tekst

Geef een reactie

