Ikea foodreview: Iste Björksmak & Kakor Hallon.

Vandaag heb ik twee verschillend producten van Ikea voor jullie getest! Namelijk de Iste Björksmak IJsthee met berkensmaak en  Kakor Hallon koekjes. (wat een namen ook hé) Het leek mij leuk om eens een andere winkel producten te testen met een vleugje Zweeds. Verrassende producten!

Allereerst moest ik snoep scheppen bij de Ikea, dat ene snoepje met een witte buitenkant en met roze, elke keer weer moet ik het kopen. Stiekem is het een klein geluksmomentje voor mij. Vervolgens liep in de Swedish Food Market nog rond. Altijd leuk om bijzonder producten uit andere landen te spotten. Voor de coeliakie mensen onder ons zijn er ook een aantal glutenvrije producten te koop, vooral heerlijk stukken taart en in verhouding niet duur. Later viel mijn oog op deze twee producten en besloot ik ze mee te nemen.

Björksmak IJsthee

Uiterlijk
Dit flesje kocht ik met de achterliggende gedachte om het te gaan gebruik voor school. De vormgeving is grappig bedacht en past bij de smaak.

Smaak

Ik had mijn twijfels over de smaak, het eerste dat ik dacht was: ‘ik hoop niet dat het de berkensmaak overheersend is’ Dit viel mee het is zoals je ijsthee ook verwacht en in dit geval met een vleugje berkensmaak wat best lekker is. Voordelen: biologische, geen kunstmatige ingrediënten of conserveermiddelen. Prijs 1,70

Kakor Hallon koekjes

Uiterlijk
Hoe leuk ze zijn! het doet mij denken aan high tea koekjes. Je kon ze proeven in de winkel en ik was verkocht.De buitenkant is een koekje als een biscuitje met in het midden een hartje, deze is gevuld met frambozenvulling. Tussen de twee koekjes en het hartje zit vanillecrème.

Smaak
De combinatie is echt heerlijk een zoete smaak van de frambozenvulling en het knapperige koekje met een vleugje vanille. Dit vind ik echt een aanrader, koekjes hoeven niet extreem groot. Deze zijn heerlijk en zien er ook nog eens gezellig uit voor bij een kopje thee. Serveer tip: je kunt ze leuk serveren in een glazen pot of op een etagère leggen. De schattige koekjes zijn te koop voor € 0,90,-

Wat vinden jullie van deze producten, weet jij nog leuk producten om te testen laat het vooral even achter in de comments

 

 

3 gedachten over “Ikea foodreview: Iste Björksmak & Kakor Hallon.

Geef een reactie

