Waar woon je liever? stad of dorp

Al mijn hele leven woon ik een dorp. Het is zeker anders wonen dan in een stad en ik denk dat mensen die uit een stad komen ook heel anders denk over een dorp. Vroeg vond ik het heerlijk om in een dorp te wonen, natuur om je heen. Nu ik student ben ik in een stad studeer merk ik wel dat ik graag naar een stad wil verhuizen of een dorp vlak bij een stad.

Een stads mens ben ik  niet en zal ik ook nooit worden. Als ik een dagje in Amsterdam ben vind ik het een vreselijke stad, begrijp mij niet verkeerd de winkels en bezienswaardigheden zijn leuk. Maar de overdreven gehaaste mensen, het getoeter van de auto’s mensen die tegen je aanlopen of mensen die je voor de voeten lopen en al die toeristen. Ik vind het allemaal te druk en overdreven. Daar zijn de mensen ook totaal anders dan waar ik vandaan kom.

De voordelen van het wonen in een dorp voor mij zijn.
Rust: geen drukke wegen, je hoeft niet extreem op te letten. Lekker rond fietsen geen lawaai.
Natuur: om het dorp heen ligt gewelde mooie natuur waar ik zomers vaak heen ga om rond te fietsen, te fotograferen.
Dieren: Weilanden vol met koeien, fietspaden waar je tussen de schapen kunt fietsen en ze van heel dicht bij kunt zien.
Beleeft: Wat je in een dorp ook hebt is dat je spontaan wordt begroet, ook al ken je iemand niet gewoon uit beleefdheid.
Knus: Je kent alles in het dorp wel qua winkels en omgeving omdat het niet groot is en dat maakt het wel knus.

Nadelen van het woningen in een dorp.

Slechte verbindingen
Dit is echt een ellende een goede verbinding zal er nooit zijn, een trein die 1 á 2 keer in het uur rijd ja ik vind dat ik mag klagen. Ah ik ben het onderhand wel gewend.

Weinig faciliteiten en geen studentenwerk
Waar ik vroeg als kind mij nergens zorgen over maakte en mij prima vermaakt is nu wel anders.Wat jammer is zijn dat er geen uitgaansgelegenheden zijn of een bioscoop geen fatsoenlijk zwembad.

Ik verhuis op dit moment van mijn leven het liefst naar een stad of een dorp vlakbij een stad, waar meer faciliteiten zijn. De sfeer van een stad spreekt mij wel erg aan er is veel te beleven, de rust van een dorp vindt ik aan de andere kant weer heel fijn.

 Waar zou het liefst wonen en waarom?

Psss, volgen jullie mij al op  BLOGLOVIN  INSTAGRAM & FACEBOOK

 

Geef een reactie

