Photography addict: Instax mini 8

Vandaag het vervolg van mijn polaroid Instax mini 8 en heb ik de camera getest. Sinds mijn 12e ben ik al bezig met fotograferen, toen vond ik de polaroid camera’s al geweldig en zag ik foto’s van mijn ouders en opa en oma’s  in fotoboeken. Deze camera’s waren toen nog enorm duur. Een paar jaar geleden te horen kreeg dat er polaroid camera op de markt kwamen werd ik wel heel nieuwsgierig.
img_9695

Deze moest ik in mijn collectie, alleen ben ik echt een twijfelkont en heb ik bewust het nooit gekocht, ik had al een spiegelreflexcamera. Ik moet over dingen enorm lang na denken voor dat ik iets koop, ja soms duurt het meerdere jaren, lees rayban zonnebril. Zoals ik in een vorig artikel al schreef heb ik deze gewonnen met het plaatsen van een winterse foto op Instagram, super leuk cadeau voor deze tijd van het jaar.

Zaterdag kwam de camera dan eindelijk binnen en ik was ondertussen heel ongeduldig aan het worden en tegelijkertijd enthousiast. Allereerst vind ik de kleur echt heel mooi, mijn favoriete kleur is ook blauw.
img_9666Je kunt de camera instellen in meerdere functies, binnen, zon, zonniger, hi key (geen idee waarvoor) ondertussen  heb ik wel geteld 1 foto gemaakt om even te testen. Het systeem is handig je klikt en even later rolt de foto eruit. Deze is in het begin zwart en even geduld hebben tot het kleuren gaat. Het zijn kleine foto’s waar je onderaan de foto nog wat kun schrijven. Ik zou het meer zien als een camera voor erbij zodat je deze gebruikt voor speciale momenten en een digitale camera voor alles wat je vastlegt wat je wilt. (zo gebruik ik deze camera wel )

Het nadeel van deze polaroid camera zijn de instax colorfilm deze kosten ongeveer 8 euro voor 10 foto’s. Ik kocht de voordeligere versie bij de Hema 2×10 colorfilm voor 15 euro. Het is wel even nadenken voor je een foto maakt, bij mooie momenten als verjaardagen, kerst en oud en nieuw, een dagje weg vind ik wel wel erg leuk om deze polaroid camera te gebruiken.

Conclusie: het is een handige camera, om mooie momenten vast te leggen.

 

2 gedachten over “Photography addict: Instax mini 8

Geef een reactie

