Instax mini | accessoires

Het is weer tijd om de week te beginnen, stiekem baal ik een beetje dat het hier in het noorden niet heeft gesneeuwd. Ik wilde graag een aantal plaatjes maken met deze polaroid. Ik hoop dat het snel zover is want wat is er nou leuker dan te fotograferen in de sneeuw.

Een tijdje terug schreef ik over mijn nieuwe Instax mini camera en hoe ik deze ervaar. Het is een heel gave polaroid camera en ik ben er nog steeds heel blij mee. Alleen was ik weer eens onhandig en viel mijn camera van een kast af neeee! ik had echt geluk er was niks kapot gegaan, het is van hard plastic gemaakt. Op dat moment besloot ik opzoek te gaan naar een case en kwam ik allerlei accessoires tegen. Ik was natuurlijk benieuwd wat voor accessoires er allemaal voor te krijgen zijn. De volgende dingen vond ik het zet ik voor jullie op een rijtje.

Instax mini case van CameraNU.nl
Een hoesje om deze camera is wel verstandig, het is namelijk zo dat er snel stof in kan komen omdat boven waar de polaroid uitkomen open. Met hoesje heb je bescherming en kun je de camera ook nog heel handig meenemen. Deze case vond ik bij CameraNU.nl voor ongeveer 33 euro.

Spiegel en Close-up lens voor instax mini 7 & 8 
Deze lens bestaat uit een lens en een spiegel en is geschikt voor de mini 7, 7s en 8. Bij de beschrijving staat dat je 40 tot 60 centimeter afstand moet houden. Ik heb deze zelf nog niet maar het lijkt wel handig vooral je bijvoorbeeld selfies wilt maken en in het spiegeltje kunt kijken of je wel in beeld bent. Deze is verkrijgbaar bij my xl shop vanaf ongeveer 7 euro.

Instax kleuren filters
Deze gekleurde filters kun je voor je lens zetten en is geschikt om van mensen en planten foto’s te maken. Je krijgt een effect op je polaroid met de kleur die je kiest. De kleuren zijn in het geel, blauw, groen en rood. Deze gekleurde filter zijn verkrijgbaar bij my xl shop en zijn ongeveer 10 euro.

Instax sticker van Hema
Je hebt stickers die je op je instax camera kunt plakken en deze zijn om je polaroid een persoonlijke tintje te geven. Je kunt deze stickers op de randen van de polaroid plakken.

Instax fotoalbum
Als laatst natuurlijk niet te vergeten een fotoalbum en fotolijstjes om je foto’s te kunnen bewaren.  Ik vond op de site van mochithings een heleboel leuk hoesjes en houders. Als je iets zoekt zou je hier even moeten kijken, het enige puntje is dat het een buitenlandse site is en vrij prijzig is.

instax-accessoires

Welke accessoire zou jij willen?

Een gedachte over “Instax mini | accessoires

Geef een reactie

