Foto’s bewerken met VSCO

Het bewerken van foto’s is een van mijn favoriete bezigheden. Je kunt tegenwoordig een app gebruiken Het is handig en je hoeft geen ingewikkelde programma’s te kopen als Photoshop. Het enige wat je nodig bent is een mobiel of een tablet en foto’s. Het lijkt mij leuk om al die fotobewerkings app ’s eens wat beter te bekijken en daarom ga ik deze regelmatig testen! Vandaag begin ik met mijn (nu nog) favoriete app VSCO!

Afbeeldingsresultaat voor vsco


https://vsco.co/

Deze app gebruik een nu al een tijdje en het heeft hele mooi filters. De filters van Instagram hebben soms een wat vreemde gloed, vandaar dat ik via andere bij deze app kwam. Het werkt heel simpel je kies je een foto en upload deze in VSCO en vervolgens kun je aan de slag. De verschillend filters en effect kun je doorheen en kijken wat je mooi vind, daarnaast kun je aanpassen hoeveel de foto dat effect moet hebben. De andere instellen zijn bijna hetzelfde als wat je bij Instagram vindt; contrast, helderheid en alle andere aanpassingen.

De app even wat beter bekijken en hoe foto’s kunt bewerken

  1. Mijn foto zonder bewerking.
Hier onder zie je een deel van de filter die je kunt gebruiken. Sommige filter moet je nog extra installeren of kopen als je dit wilt. Ik maakt dit keer gebruik van het filter C1
Als je op het filter klikt gaat het gelijk op een hoeveelheid van 12 staan. Deze kun nog veranderen. Meestal gebruik ik een hoeveelheid van 6 tot 8. Dit kun je naar eigen voorkeur toepassen

 

Naast het schermpje van filter staan de andere bewerkingen die je ook bij Instagram vind. Ik heb het contrast wat omhoog gedaan zodat het zwart wat mooier wordt.
Voor hetzelfde geldt dit voor de belichting, ik vind vaak dat mensen veel te overbelichte foto’s plaatsen op Instagram wat echt zonde is. Ik kies daarom eigelijks nooit meer dan -1 of -2 of +1 +2 maar dat is een persoonlijk voorkeur

 

Met dagen dat de zon schijnt kan de foto een gele gloed krijgen. Dat stoort heel erg en kun je met de temperatuur aanpassen.
Meestal snij ik de foto nog uit en draai ik deze nog en dan is het klaar!

Wil je een feed ontwikkelen die bij elkaar past, dan is het handig om altijd gebruik te maken van dezelfde instellingen zowel de filter als de andere kleine bewerkingen.

De komende twee weken zullen er minder blogs online komen. Ik zit midden in mijn tentamen week. Op instagram zal ik nog wel aanwezig zijn om mijn foto’s te delen.

Ik hoop dat jullie hier wat inspiratie hebben gekregen.

Je kunt mij volgen via bloglovin  instagram & facebook

4 gedachten over “Foto’s bewerken met VSCO

Geef een reactie

