Cadeau inspiratie 

Elk jaar is het weer hetzelfde, heb je nog wensen voor je verjaardag? ik blijf het lastig vinden om iets te bedenken. Meestal heb ik geen wensen, dat komt vaak dan halverwege het jaar. Heel vreemd op sommige momenten kun je een heleboel dingen bedenken op andere momenten veel minder. Veel voorkomende wensen die ik tegenkom zijn beauty, make-up, kleding, een boek, cd’s, tijdschrift, bloemen, sieraden of iets van een lekkernij.

Op het internet kwam ik vaak de ‘standaard lijstjes tegen die voor mijzelf niet van toepassing zijn en waar ik eigelijks niet zoveel mee kan. Vandaar dat ik een ander hopelijk wat originele verjaardagslijstje heb bedacht.

Ik ben niet het type persoon dat enthousiast wordt van beauty producten of make-up en met parfumallergie werkt dat gewoon niet,dan kom je nu eenmaal in duurdere producten.
De één kan een heleboel dingen opnoemen de andere houdt het bij een aantal dingen. Ik denk ook dat met de leeftijd heeft te maken. Ik heb niet echt meer het gevoel dat ik iets moet hebben. Een taartje eten en gezelligheid is ook prima.

  1. Interieurspulletjes
    Dit is na mijn idee altijd wel een goed idee, alleen moet je vooraf wel weten wat iemand qua smaak mooi vind en wat absoluut niet. De dingen waar je aan kunt dingen zijn, fotolijstjes met leuke quote, vazen, dienblad, geurkaars of woonaccessoires als een mooi plaid.
  2. Planten
    Ik hou van planten, vaak als je een stukje ouder bent krijg je vaak bloemen op hetzelfde moment en die staan dan hoog uit 1,5 week en weg is al het moois. Een plant is voor een lange periode een cactus is tegenwoordig niet weg te denk in het interieur ook verkrijgbaar in 3 kleine cacustjes bij Ikea. Maar je zou ook kunnen kiezen voor buitenplanten als viooltjes of een bolchrysant.
  3. DIY’s 
    Mensen kunnen het waarderen als je iets zelf gemaakt hebt, het heeft iets persoonlijks. Het maken van verjaardagskaarten, het breien van een sjaal of een zelfgemaakte waardebon voor een dagje weg.
  4. Fotografie items
    Dit vind ik zelf heel leuk, om iets van te krijgen.Een leuk fotoboek waar je foto’s in kunt opbergen. Of accessoires voor een polaroid camera, nieuwe instax mini polaroid, een nieuwe filter voor de lens met een retro effect. De veel te grote cadeaus maar wel leuk om even bij stil te staan: nieuwe telelens, een fotografieworkshop.
  5. Praktische cadeaus
    Dit is op sommige momenten heel handig en misschien niet het eerste waar je aan zult denken. Heb je een nieuwe fiets en moet je nog een nieuwe fietstas, of ken je iemand die een echte koukleum is ? misschien handschoenen een muts of warme sloffen. Ben je sinds kort op jezelf gaan wonen en heb je hier nog dingen voor nodig op het gebied van bijvoorbeeld keukenartikelen. Dit kunnen ook goede opties zijn waar iemand wat aan heeft.
  6. Kleine accessoires
    Ook kleine cadeautjes zijn altijd goed telefoonhoesjes, sleutelhangers, verrassingspakketjes, een tijdschrift, chocolaatjes.

Wat staat er op jouw verjaardagslijst?

4 gedachtes over “Cadeau inspiratie 

  1. Ik heb soms wel wensen, buiten m’n verjaardag om. En die schrijf ik dan op. Als ik het tegen mn verjaardag nog steeds echt heel graag wil hebben, is dat een mooi kado om te vragen. Ik heb wel t zelfde als jij qua bloemen. Heel mooi, voor even. Hier ook een kat die graag bloemen eet wat hun levensduur niet ten goede komt. Ik vraag regelmatig planten voor op t balkon. Zelf ben ik in de herfst jarig en is het fijn om dan bijv bollen te kunnen planten of winterharde planten te kunnen poten.
    En standaardlijstjes van internet vind ik zo suf. Ik hoef niet iets omdat het op een lijstje staat, maar juist omdat ik het zelf mis in m’n huis bijvoorbeeld. Qua kadootjes geven, geef ik graag iets wat mensen echt willen hebben. Ik vraag dat ook gewoon. Zo voorkom je dat je mensen prullen geeft. Wat ik zelf ook leuk vind, merk ik, zijn bonnen . Bonnen om een activiteit te gaan doen. Laatst heb ik aan familie die erg van kaas houdt, een bon gegeven dat ze naar een kaasmakerij kunnen om daar kaas te maken en te proeven. Een leuke ervaringen om te geven en waarschijnlijk ook om te doen 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Bonnen zijn inderdaad leuk om te geven, het laatste voorbeeld klinkt in iedergeval erg leuk. De persoonlijke cadeau zijn vaak het leukst en dan rekening houden met wat ook echt bij die gene past.

      Liked by 1 persoon

  2. Hoe ouder ik word hoe lastiger ik het inderdaad vind om cadeaus te bedenken voor mezelf. Met vriendinnen heb ik al afgesproken om geen cadeaus meer te doen, ik vind het net zo leuk om er samen een dagje op uit te gaan, lekker te eten of een filmpje te pakken ofzo. Liefs.x

    Like

Geef een reactie

