Review cupcakes van HEMA

Gister was ik jarig weer een jaartje ouder een goede reden om iets leuks maar vooral iets lekkers te maken. Ik wilde altijd al eens cupcakes maken met allemaal leuke versieringen en dan proberen om ze zo mooi mogelijk te maken. De echte Pinterest voorbeelden vandaar dat ik besloot het pakket van de Hema te kopen en aan de slag te gaan.

img_0360

Mijn verjaardag valt helaas.. in mijn tentamen week. Het voordeel is wel dat ik vrij was en besloot om leuke dingen te gaan doen, geen leerwerk. Wat ik nooit zal vergeten is dat ik mijn citotoets van de basisschool op mijn verjaardag moest maken. Wat en ellende als kind van 11 jaar ben je dan niet met je hoofd bij de toetsvragen. Nou ik toen in ieder geval niet. Oke terug naar de cupcakes ik besloot wat inspiratie op te doen van Pinterest en een aantal voorbeelden na de maken. Ik wilde graag een lachend gezichtje, een roosjes en worteltjes maken. Ik moet eerlijk zeggen ik vond het best lastig om iet te maken van dat fondant. Het mengen van de kleuren gaat wel erg handig en maken van figuurtjes is best tijdrovend vooral je eens iets niks te doen hebt en wilt baken is het zeker eens grappig om mee bezig te zijn.

In het cupcake mix pakket van de Hema zat een mix voor 20 cupcakes, 6 soorten fondant en een klein potjes disco decoratie dit pakket kost 4 euro. Ik kocht zelf nog extra decoratie bij de Action zodat je voldoende hebt om de cakejes te versieren.

Het maken van de cakejes is simpel: je voegt met de mix nog 3 eieren en 160 gram boter toe en mix dit samen te een glad beslag. De cake vormpjes moest ik trouwens wel zelf kopen. Deze had ik ooit eens bij Lidl en Ikea gekocht en kun je hergebruiken wat ik veel handiger vind dan de papieren variant.

Optie: ik wilde een aantal cakejes als worteltaartje en besloot er geraspte wortels door te doen. Het deeg heb ik in tweeën gesplitst zodat ik deze met wortel en zonder kon verspreiden over te cakevormpjes.

Ik moet toegeven het is best een werk om iets te maken. De grove dingen wil nog wel en als je bepaalde vormpjes gebruikt gaat het een stukjes sneller. Deze had ik echter niet en besloot met een klein mesjes wat dingetjes te proberen uit te snijden. Het is eigenlijks kleien alleen dan kun je het op eten. Ik besloot drie dingetjes te maken een roosjes een gezichtje en worteltjes. De rest van de cakejes zijn met glazuur en verschillende kleuren decoratie. Het resultaat vind je hier onder.

img_0367

img_0369

Op Pinterest kwam ik tegen hoe je precies roosjes kunt maken en het heel simpel. Allemaal platte schijfjes half over elkaar heen leggen en dan oprollen. Als je ze wil eens wilt maken zou je zeker even op Pinterst kunnen kijken.

img_0347img_0344In plaats van botercrème maakte ik heerlijke glazuur van roomkaas, creme fresh en poedersuiker.  Dan het laatste en het leuke om mee bezig te zijn. De cakejes gaan opmaken!img_0341Tip. Vul je cupcakes met iets van wortels of noten. Laat deze ingrediënten dan ook terugkomen in de opmaak van de cupcake. In de foto hier boven met ik een cakeje gevuld met wortelrasp en oven op het ik worteltjes gemaakt van fondant en ik had nog wortelrasp over.

IMG_0327.JPG
Het eind resultaat: allemaal verschillende soorten cupcakejes met vrolijke topping, geserveerd op een vrolijk bord. De prikkertjes made with love zijn verkrijgbaar bij Action.

Het is een leuke manier om te maken voor als je bijvoorbeeld veel bezoek krijgt. Ik ben dan ook erg positief over deze cupcake kit van Hema.

Blijf op de hoogte via bloglovin  instagram & facebook

3 gedachtes over “Review cupcakes van HEMA

Geef een reactie

