Wat ik echt vindt van Valentijnsdag?

Misschien sta je te springen met allemaal plannen voor Valentijnsdag  of heb je er niet zo mee. Ik schreef mijn gedachten over deze dag eens op en die zijn best duidelijk. Valentijnsdag? ik vind het vreselijk!  Sorry but not sorry. Het begint al meer dan een maand voordat het überhaupt Valentijnsdag is, je word al dood gegooid met allemaal troepjes hartje,rode rozen ja joh lekker spontaan. Ik vind dat zo iets uit de persoon zelf moet komen en niet op een dag als deze wat gewoon overkomt alsof het verplicht is.

Afbeeldingsresultaat voor actie valentijns quotes rumag

Het zijn de winkels die er beter van worden, de mensen kopen toch wel en anders worden ze misschien overgehaald door te vele kortingen die vlak voor Valentijnsdag worden gehouden.  Ik scrolde door mijn Instagram en ik kon het gewoon niet ontwijken alleen met teksten als  ”vandaag Valentijnsdag korting gebruikt deze code”Het grappige vind ik dat het elkaar jaar meer en meer wordt alle winkels richten hun winkels speciaal in voor Valentijnsdag. Als ik door de winkelstraat loop zijn vele etalages rood en roze gekleurd, vol met hartjes. Kom op zeg. Als ik terug kijk jaren terug was dit helemaal niet zo’n populaire dag maar nu is dat echt anders.

Kijk een kaart sturen naar iemand , waar Valentijnsdag eigelijks voor bedoelt vind ik dan wel grappig daar heeft Postnl een leuke actie van waarmee je mee een kus van lippenstift je kaart gratis kunt verzenden. De rest erom heen is allemaal wat overdreven als speciale kleding, make-up look speciale chocolade al die dingen kun je ook op een andere dag kopen.

Waarom geforceerd aan het kadertje van Valentijnsdag willen voldoen en iets moeten geven of te moeten vieren. Tenzij je het natuurlijk helemaal geweldig vind, dan vooral doen wat je wilt. Al die troepjes in de winkels, ik vind het allemaal wat simpel. De meeste feestdagen worden tegenwoordig zo opgeblazen en steeds overdrevener en ja daar is Valentijnsdag dag één van. Ik hecht in ieder geval niet veel aan zulke commerciële dagen.Het is veel leuker om spontaan wat te geven of iets te ondernemen dan op zo’n commerciële dag, omdat het erbij hoort? nee toch. Die geforceerd romantisch dag hoeft van mij niet.

Kusje 🙂

 

2 gedachten over “Wat ik echt vindt van Valentijnsdag?

  1. Het hele commerciële van Valentijn vind ik ook niks. Van die stomme hartjesballonnen en weetikveelwatzeallemaalverzinnen daar moet ik niks van hebben, maar ik vind het wel leuk om mijn lieve vriendinnen te verrassen met een leuk kaartje en de PostNL actie maakt dat dan weer extra leuk ;). Liefs.x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

