Fotografie| bewerken met photo editor.

Het is weer tijd voor een bewerkings app en dit keer de Photo Editor. Ik ben altijd op zoek naar leuke bewerkings apps voor op mijn telefoon. In mijn vorige artikel gaf ik een uitleg over de VSCO app die veel mogelijkheden biedt dit keer weer een andere.

De Photo Editor is een makkelijk app met veel mogelijkheden. Je kunt gemakkelijk swipen door je foto’s en deze vervolgens selecteren. Het scherm biedt allerlei bewerkingsopties waaronder verschillende filters. De filter moet je extra downloaden en zijn meestal gratis.

Afbeeldingsresultaat voor photo editor

Het enige waar je rekening mee moet houden is je geheugen op je mobiel en sd-kaart. Wat bij mij het geval is dat de app voor een gedeelte op de sd kaart wordt gezet maar als ik extra filters download komt dit op mijn mobiel en is mijn opslagcapaciteit heel snel vol. Voor de rest is het wel een app die gebruik maak van reclame, wat irritant kan zijn maar kun je wel weg klikken. Een aantal optische die deze app biedt.

Verbeteren: geeft mogelijk om de foto op bepaalde punten te verbeteren. Je klikt bijvoorbeeld het hamburgertje aan het dan bewerkt de app het vanzelf.

Kaders
Deze app bied een ruim assortiment aan kaders, deze kun je gratis extra downloaden. Het voordeel van de kaders is dat je ze zelf kunt aanpassen in kleur en hoeveelheid zichtbaarheid.

Stickers
Deze testte ik op een foto en heeft wel iets grappigs. Je kunt kiezen voor letters, tekst, planten en gewoon grappige dingetjes als brillen en hoedjes.

Spatten
Dit is een van mijn favoriete bewerkingen. De foto wordt grijs gemaakt en je kunt zelf aangeven wat je kleur wilt geven. Je kunt kiezen vrije bewerking en kun je heel gemakkelijk kleuren, het nadeel je moet wel een vaste hand hebben. De slimme bewerking geeft het resultaat hieronder.

Overlays
In plaats van kaders kun je ook kiezen voor overlays deze zijn zoals hieronder in doorzicht effecten maar ook in witte achtergronden.

Vignet
Wil je rond de foto wat meer vervagen met een wit effect, dan is vignet een handige optie en kun je zelf bepalen hoeveel het vervaagt moet worden. Je kunt ook richting de 0 gaan dan krijg je een zwart effect rond de foto.

Focus
Deze is ook beschikbaar in andere app waaronder Instagram. Bij sommige foto’s is het leuk om een bepaald deel uit te lichten en de rest te laten vervagen.

Wat deze app heeft maar andere niet?
Bij VSCO heb je geen optie ”Vlek” wat wel handig is als je iets van een oneffenheid op een foto wilt wegwerken. Een andere bewerkingsoptie die ik handig vind is ”Witter” het tandenborstel symbool is om dingen in een foto lichter te maken en werkt op bepaalde wit stukje die niet echt wit zijn heel handig. Het oogt wat frisser, één nadeel je moet wel een vaste hand hebben alle moet je zelf aangeven.

Voor de rest heeft de app weinig toelichting nodig. Het is je eigen voorkeur hoe jij de foto wilt bewerken.

Welke fotobewerking app gebruik jij het liefst?

Een gedachte over “Fotografie| bewerken met photo editor.

  1. De VSCO app gebruik ik en bewerk mijn foto’s met A5 of A6. De photo editor lijkt me ook een makkelijke app. Ik vind vooral dat ‘spatten’ er leuk. Ik ga hem proberen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

