Creatief fotograferen met spiegels

Het fotograferen met behulp van een spiegel is één van favoriete manieren. Dan bedoel ik natuurlijk geen mirror selfies. De truc is te zorgen dat de camera op de foto niet zichtbaar is via de spiegel. Het is gewoon wat proberen en instellen,  ik heb geen vaste richtlijnen. Natuurlijk heb ik wel bepaalde instelling standaard in mijn hoofd. Voor de rest zie ik het wel terug op de foto’s en kan ik het altijd nog aanpassen.

Ongeveer 4 jaar geleden bedacht ik opeens iets gewoon zo maar uit het niets. Dat zijn de beste foto’s. Die dag had ik bramen geplukt en besloot ik deze in een wijnglas te doen en eens wat te proberen met een spiegel die we in de tuin hebben staan en te focussen op het glas met bramen. Het resultaat is echt heel gaaf geworden. Een beetje bewerken met instagram wat licht en donkere contract toevoegen en de foto is klaar. Nu is dit niet de originele foto die ben ik even kwijt en deze was iets scheper en minder overbelicht.

17662123_731904456989076_4939730569614327808_n(1)

Wat is jouw creatieve manier van fotograferen?

 

Een gedachte over “Creatief fotograferen met spiegels

Geef een reactie

