Pizza oh pizza!

Yay morgen is het Koningsdag een perfect moment om eens een eigen gemaakte pizza te maken. De laatste tijd maak ik mijn pizza’s altijd zelf geloof mij als je het eenmaal gewent bent zijn die smaakloze diepvries pizza’s echt niks meer.


Voor de bodem gebruik ik een pakje van Koopmans voor pizzabodems. Hier kun je 2 pizza’s uit maken, het enige wat je toe moet voegen is een beetje water, olie en een snufje zout. De tomatensaus kun je zelf maken van tomaten en pizzakruiden, soms kies ik voor tomatensaus wat iets minder tijd kost.

De volgende ingrediënten gebruikte ik:

  • uien
  • paprika
  • tonijn
  • pizzakaas
  • mozzarella
  • pizzakruiden
  • groen peper

Ik begin met de tomatensaus te verdelen over te uitgerolde bodem, vervolgens de pizzakruiden verspreiden en een laagje kaas.

Vervolgens de gesneden uien en paprika ik kies voor grof gesneden groentes. De mozzarella snij ik in plakken en moet je even op een keukenpapier laten uitlekken, anders zit de pizza vol met vocht.

Deze mozzarella plakjes verspreid ik over de pizza en maak het af met groene pepers voor een pittige smaak en als laats de tonijn. De pizza bak je af in ongeveer +/- 18 minuten op 220 graden (let op dit ligt aan je oven)
Aanvallen!

Geef een reactie

