New Sketchers Performance GO WALK

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met lopen, voor de nodige lichaamsbeweging en goed te combineren met fotograferen. Daarnaast train ik voor een tocht die over ongeveer een maand wordt gehouden om 20 kilometer te lopen in één dag. Een bucketlist doel, wat ik gewoon eens wilde proberen. Alleen één probleem ik wilde absoluut geen wandelschoenen.


Een tikkeltje eigenwijs dat ben ik wel, nee wandelschoenen daar ga ik niet op lopen. Punt. Ik vind ze gewoon niet bepaald mooi. Iedereen om mij heen zei je moet wel goede schoenen hebben, anders krijg je blaren en klachten. Oké daar kan ik mij in vinden. Dus ik ging op zoek naar sportieve schoenen.

Je zult bij het woord wandelschoenen snel denken aan die bruinige zwaar uitziende stevige schoen die eigenlijks nergens goed bij passen qua kleding. Nu kun je denk maar je bent toch aan het wandelen, dan ga je toch voor comfort en niet om hoe het eruit ziet, dit zou een uitspraak van mijn oma zijn. Ik wil tijdens het lopen er gewoon normaal uit zien en geen typische wandelaars look.

Zoektocht naar sportieve wandelschoenen

Na op internet wat hebben rondgekeken kwam ik bij het merk Sketchers. Deze hebben een uitgebreid assortiment aan sport en ook wandelschoenen. Ik besloot om bij de wandelschoenen te kijken en wat ik daar tegenkwam was precies in mijn straatje. Een mooie sportieve wandelschoen wat eigenlijks gewoon als sportschoen door zou kunnen gaan. Ik besloot de Sketchers Performance GO WALK te bestellen bij Zalando. De schoenen vallen in de meeste gevallen één maat kleiner uit dan je normale schoenmaat ik besloot in plaats van mijn normale maat 38 één maat kleiner te bestellen in maat 37. Ik had geluk deze schoenen pasten perfect.

Uiterlijk

Het uiterlijk is een combinatie van zwart en grijs gaaswerk met een subtiele accent kleur lichtblauw. Het logo van Sketchers de letter ‘S’ aan de zijkant en een witte zool. Het oogt als een normale sportschoen en ik zou deze ook prima kunnen combineren met mijn normale kleding.

Loopcomfort

Het belangrijkste aan de schoenen is het loopcomfort. Ik heb ze nu een paar dagen in huis en heb ongeveer 5 kilometer er mee gelopen. Het was in het begin even wennen, aangezien ik voorheen platte Adidas schoenen liep, lopen deze wat ronder en heeft het een fijn en zacht voetbed. In het begin had ik af en toe wat pijn punten, dit zou door mijn manier van lopen te maken kunnen hebben. Ik ben heel enthousiast over deze schoenen en ik weet zeker dat ik hier de 20 kilometer gemakkelijk uit ga lopen. Ik kocht de Sketchers Performance GO WALK  bij Zalando voor €79,95.

Zouden jullie deze ‘wandelschoenen’ dragen?

Geef een reactie

