Op avontuur tussen de..

Afgelopen week besloot ik op pad te gaan met mijn camera om te fotograferen en ondertussen de lopen door een natuurpad.  Een pad vol met leuke fotomomenten om vast te leggen. Het begon al snel met een weiland vol met Pinksterbloemen, de mooie lichtpaarse bloemen. Bij het weiland aangekomen spotte ik in de verte twee herten, helaas was ik te laat om ze te kunnen vastleggen.

Vervolgens heb ik een aantal foto’s geschoten van de bloemen en vervolgens weer verder gelopen naar het natuurpad. Daar begon het avontuur… want in de verte zagen we drie Schotse hooglanders in een bruinige kleur op het pad stand. Wij er natuurlijk heen gelopen.

Het enige probleem was, dat deze dieren met zijn drie op het pad stonden en wij er niet bij langs durfden. De stier die er tussen stond keek ons steeds aan en wij hadden het idee dat we aan de verkeerde kant stonden en dat hij ons kon ruiken. De eerste poging er langs ging dan ook niet goed, de stier ging opeens zijn kop omdraaien en waarschijnlijk schrok die van ons en wij van hem. De stier galoppeerde vervolgens een stukje verder weg. Na deze adrenalinekick besloten we even te wachten op het juiste moment, dit duurt nog een tijdje en ondertussen liepen andere wandelaars ons tegemoet. Die er gemakkelijk langs konden, wij stonden uitgerekend voor de stier. Na ongeveer 20 minuten verder zijn wij er langs gelopen, die stier zat even vast met zijn hoorn in de struiken snel nog een paar mooie foto’s gemaakt. Wat een avontuur zo zie je deze Schotse Hooglanders nooit en nu opeens drie tegelijk.


Achteraf heb ik nog even wat informatie opgezocht over deze Schotse Hooglanders, ze zien indrukwekkend uit. Maar blijken zelden agressief te zijn, het was een avontuur dat ik niet snel zal vergeten.

Geef een reactie

