Tulpenfestival | tulpenroute rijden

Misschien had je al het één en andere voorbij zien komen als je mij volg op Instagram @maritpearl, want afgelopen week ben ik langs  de tulpenroute in de Noordoostpolder gereden. De tulpenroute is een route die je met de auto kun volgen. Waarbij je langs allemaal velden vol met tulpen rijdt en onderweg kunt stoppen om te kunt genieten van het mooie uitzicht. Deze tulpenrouten is heel handig aangeven met borden langs de wegen en is in totaal 106 kilometer lang. Ik besloot hier langs te rijden en nam uiteraard mijn camera mee om één aantal plaatjes vast te leggen.

IMG_0826
Tussen de gele bloemen stonden hier en daar rode tulpen. Dit geeft een heel leuk effect.

Het was een prachtige zonnige dag en we waren dan ook niet alleen die deze route gingen rijden. Het grappige was dat je soms in een optocht achterelkaar aan reed naar het volgende veld en daar dan weer uitstapte. In totaal hebben wij een deel van de route gereden en bij ongeveer 5 verschillende velden gekeken, want elk veld had zijn eigen kleuren.

IMG_0798.JPG

IMG_0841.JPG
Het was die dag prachtig weer en de zonnebril kon niet ontbreken.

 

IMG_0865
Ik besloot ook een polaroid foto te maken om als herinnering in mijn fotoboek te bewaren.

Als je deze tulpenroute nog wilt bezoeken, moet je snel zijn het duurt nog tot 7 mei.

Marit

Geef een reactie

