Een ongeluk zit in een klein hoekje

Wat de titel al zegt: een ongeluk zit een heel klein hoekje. Dat heb ik afgelopen donderdag namelijk zelf ervaren. De dag begon als volgt de wekker ging en ik dacht bij mezelf huh ik ben toch vrij deze dag.. oh nee wacht natuurlijk ik had een afspraak op school.

Het ochtendritueel gehad te hebben, mijn fiets gepakt één oortje in mijn oor met muziek op. En onderweg naar het station alleen begon het uiteraard te regenen. Waarom altijd als ik weg moet. Met de storm paraplu in mijn rechterhand al fietsen op weg naar het station. Het regende steeds harder en ik merkte dat de wind sterker was dan normaal.

Nog maar net onderweg kwam er opeens een windhoos onder mijn sjaal terecht die voor mijn ogen geblazen werd. Ik zag niks meer en kon mijn handen moeilijk los laten met een paraplu in de ene hand en het stuur in de andere. Ik kon niet stoppen op de weg waar ik fietst en besloot een zijweg in de fietsen waar ‘normaal’ gesproken geen auto uitkomt.

Voor ik het wist hoorde ik getoeter alles ging zo snel dat ik het amper herinner ik knalde ergens tegen aan mijn lichaam kreeg een kleine opdonder en ik stond stil.. Ik was tegen een auto gebotst. Nu ik dit schrijf kan ik het nog steeds niet begrijpen. Geschrokken en vol verbazing stond ik daar. Ik had geluk gehad dat ik tegen de bumper was gereden en dat de auto mij had gezien en ging toeteren, ik werd hier alert van. Het viel gelukkig allemaal mee en dan even met de persoon gepraat te hebben vervolgde we beiden onze weg. De schrik zat er wel in en veel spierpijn verder. Mijn fiets was er minder van afgekomen, maar gelukkig al snel weer gemaakt. Wat ik hier van geleerd heb is dat als je even niet oplet er zo iets kan gebeuren. Zorg altijd dat je sjaal goed zit!

Heb jij ooit zo iets meegemaakt ?

2 gedachtes over “Een ongeluk zit in een klein hoekje

  1. Oh dat moet eng zijn! 😮 Gelukkig ben je er heelhuids vanaf gekomen! 😮 Ja, ik zat in de passagiersstoel toen onze auto zijdelings geramd werd door een vrachtwagen! Akelig! Ook al reed ik zelf niet, ik kwam bevend de auto uit!

    Liked by 1 persoon

    1. Ja gelukkig wel. Oeh dat klinkt ook eng heel begrijpelijk dat je bevend de auto uit kwam zou ik ook hebben op dat moment.

      Like

Geef een reactie

