Fotografie | Fotoboek van Fotofabriek

In de afgelopen jaren heb ik behoorlijk wat foto’s gemaakt. Tegenwoordig kun je foto’s delen en gemakkelijk opslaan op de computer. Eenmaal op de computer kijk je er niet snel meer naar om. Wat natuurlijk niet te bedoeling is. Daarom blijft een fotoboek wel mijn favoriet om mooie herinneringen in te bewaren en doorheen te bladeren.

Van de Fotofabriek mocht ik een fotoboek samenstellen en testen.  Al vrij snel was ik erover uit het zou een ‘Fotografie’ fotoboek worden. Een portfolio voor mezelf waar foto’s in zouden komen waar ik trots op ben en foto’s die wel gezien mogen worden.

00

Aan de slag

Een fotoboek maak je met behulp van de software fotoboek maken van de Fotofabriek. Deze kun je gemakkelijk installeren via de website. In het begin kun je kiezen uit een ruim assortiment aan soorten fotoboek en bepaalde afmeting. Daarna kun je verder gaan naar het vervolg scherm. Hier kun je kiezen welk fotopapier je wilt, vervolgens kun je aan de slag met bepalen van de indeling. De indeling kun je standaard gebruiken zodat je alleen de foto’s er in hoeft te zetten of je maakt een eigen indeling. Ik koos voor het laatste zodat ik het helemaal naar mijn eigen wens kon bepalen.

Het programma is gebruiksvriendelijk en geeft duidelijk aan waar je op moet letten. Je kunt zien of je geplaatste foto’s wel een goede resolutie heeft als deze uitgeprint zou worden. Ook zijn er genoeg effecten aan achtergronden, afbeeldingen en kaders voor om je foto. Daarnaast zijn er mogelijkheden om tekst bij de foto’s te voegen. In totaal ben ik twee avonden bezig geweest om de foto’s uit te zoeken en het fotoboek naar mijn wens samen te stellen.

Het resultaat

Binnen elke werkdagen viel mijn fotoboek op de deurmat. Mijn eerste indruk was positief, het zag er precies uit zoals ik verwacht had. Een kleine impressie van mijn samengestelde hardcover A4 fotoboek. Op de voorkant een volledige foto en de titel ‘Fotografie’

IMG_0917 (3).JPG

IMG_0922 (2).JPG

De indeling is in een bepaald patroon, zodat het overzichtelijk blijft. Ik heb vaak gekozen om één foto op de pagina te plaatsen, zodat de foto de volledige aandacht krijgt en dat het rustig blijft. Met daarbij een combinatie van vier kleineren foto’s voor een speels effect.

IMG_0931 (3).JPG
Het is ook mogelijk om vier kleine fotootjes bij elkaar te doen. Ik heb daarnaast een afbeelding met tekst toegevoegd.
IMG_0924 (3).JPG
Op de achterkant kun je ook een volledige foto plaatsen.

Mijn ervaring met de Fotofabriek is positief. Het heeft een gemakkelijke software waardoor het maken van een fotoboek ook veel sneller gaat. De kwaliteit ziet er naar mijn mening prima uit. Misschien ben je enthousiast geworden, dan kun je hier meer informatie vinden.

Dit artikel is in samenwerking met de Fotofabriek.

Welke foto’s zou jij graag terug zien in een fotoboek?

7 gedachtes over “Fotografie | Fotoboek van Fotofabriek

Geef een reactie

