Lifestyle |Herkansing & Voedingscentrum

Vandaag eindelijk weer een artikel online, mijn herkansing is geweest nu is het afwachten. Het blijft spannend aangezien het te maken heeft met of ik mag beginnen aan mijn scriptie volgend jaar.

Top 20 Motivational Quotes Ever #Quotes #Motivation:

Het afgelopen half jaar ben ik bezig geweest met het ontwikkelen en maken van een nieuw voedingsproduct voor mijn minor voeding & bedrijf. Dit was een opdracht voor het Voedingscentrum en hier doen elk jaar meerdere scholen aan mee die ook een studie Voeding en diëtetiek doen of iets in de richting van voeding. Het is een wedstrijd van het Voedingscentrum en de bedoeling was om rekening te houden met gezondheid en duurzaamheid.

Wat hadden wij bedacht: een product bestaande uit half varkensvlees en half kikkererwten in een vorm van een worstje. De gedachte erachter was dat we de dierenconsumptie willen verlagen en daarnaast de plantaardige eiwitten gebruiken om deze aan te vullen met als voordeel dat het minder belastend is voor het milieu dan een normaal stukje vlees.

De opdracht bestond van uit een volledige beschrijving van het product met een aantal belangrijke onderdelen als gezondheid en duurzaamheid daarnaast een managementrapportage. Via de mail kregen we te horen of we door waren naar de tweede ronden. Een groep van 5 van mijn klas waren door naar de tweede ronde en dat betekende dat er nog eens kritische naar de ingezonden producten werd gekeken. Uit eindelijk kregen we te horen dat één groep van mijn klas hun presentatie voor het Voedingscentrum mocht doen en dat daarnaast 4 groepen waren genomineerd voor het ‘Beste etiket’

IMG_0714 (2).JPG
Het etiket dat ik ontworpen heb voor onze groep KIKVLEES

De uitreiking werd dit jaar gehouden in Den Bosch HAS school en een stukje reizen van Groningen. De dag bestond een kleine symposium over het etiket, hier werd dit jaar extra aandacht aan besteed en was een nieuwe onderdeel waar ook een prijs mee te verdienen viel. Van de 32 inzendingen waren er 8 genomineerd voor het etiket en daar zat die van mijn groep ook bij YAY dat vond ik echt heel leuk, aangezien ik het het bedacht en ontworpen had. Helaas waren wij niet de winnaar. Het was een interessante dag vol met inspirerende nieuwe producten.

Fijn weekend

Maritpearl

3 gedachtes over “Lifestyle |Herkansing & Voedingscentrum

    1. Dank je, het was ook erg leuk om te ontwerpen, oh dat herken ik wel foto’s zeggen soms meer dan woorden 😉 Ik zal het mee maken blijft afwachten.

      Like

Geef een reactie

