FOOD| Yoghurt ijsjes maken

Warm weer! Wat gaat er door je hoofd als het warm weer is en je denkt aan eten? IJS! Tenminste ik kan geen genoeg van krijgen. Wat is er dan leuker dan je eigen ijsjes maken die ten eerste ‘gezonder’ zijn dan schepijs en er ook nog eens leuk uit zien.

IMG_1171 (2)

Deze ijshouders kocht ik een jaar geleden bij de Ikea en ik heb ze nog nooit eerder gebruikt. Het was afwachten hoe het resultaat er uit zou gaan zien.

IMG_1173 (2)

Voor de ijsjes gebruikte ik heel simpel milde yoghurt, gesneden of geprakte aardbeien hiermee vulde ik drie houders. De andere drie bestonden uit yoghurt met honing.

IMG_1161 (3)

Uiterlijk

Het ziet erg leuk uit vooral als de aardbeien in stukjes snijd en netjes neerlegt in de ijshouders krijg je nog een leuker effect.

Smaak

De smaak doet mij een beetje denken aan ijsjes van vroeger toen ik nog kind was maakte. De Danootjes die je dan in de vriezer legde en zo een ijsje kreeg. Alleen deze is minder zoet en frisse smaak. Het is wel aan te raden om veel fruit te gebruiken omdat je het anders bijna niet proeft.  Bij de yoghurt ijsjes met honing proefde ik niet veel honing, hier zou dan meer aan toegevoegd kunnen worden of een combinatie met fruit.

Herhaling vatbaar?

Ik vind het zeker voor herhaling vatbaar, het is gemakkelijk je hebt vaak de ingrediënten al in huis en een stuk gezonder dan schepijs of een dikke magnum. Allemaal voordelen en niet zwaar op je maag. 🙂

Een gedachte over “FOOD| Yoghurt ijsjes maken

Geef een reactie

