Wat zijn mijn doelen?

Mijn drie weken vakantie zitten er al weer op en wat gaat het weer snel. Voor je het weet is het alweer augustus. De afgelopen weken heb ik heerlijk tijd voor mezelf gehad en nagedacht wat ik graag zou willen de komende tijd.

Het afgelopen schooljaar is voor mijn gevoel snel gegaan en ik vond veel dingen aan mijn opleiding tegenvallen het is hbo en veel gericht op theorie. Ik ben zelf een persoon van de praktijk. Wat heb je aan informatie en theorie als je het nog nooit heb toegepast in echte situaties? De gesprekken op school zijn niks in vergelijking met de praktijk. Tijdens mijn vorige studie heb ik drie keer stage gelopen een allemaal een halfjaar. Hier door erg veel praktijkervaring op gedaan en dat heeft mij veel geholpen. Helaas is dat op het hbo gewoon niet het geval. Het laatste jaar een halfjaar stage. Wat in mij ogen veel te weinig is. Vandaar dat ik besloten heb om mijn te ontwikkelen op diverse punten. Tijd voor nieuwe uitdagingen en weg uit de studente tijd.

IMG_1130.JPG

Werk zoeken

Vandaar dat ik besloten heb om relevant werk te zoeken in de sector zorg / voeding en aan mijn CV werken. Ik ga de komende tijd op zoek naar een baan wat aansluit bij mijn studie iets met voeding en begeleiding. Ik heb namelijk veel meer aan deze ervaringen dan dat ik op school zit en wat ‘nep’ gesprekken te voeren. Het moet realistisch zijn waar ik mijn kennis kan toepassen.

Verhuizen

Vanaf mijn 18e vind ik het dorp waar ik woon niet interessant meer. Ik kan mij hier verder niet ontwikkelen niks houd mij tegen om hier te blijven. Los van mijn van familie. Verhuizen staat al tijden op mijn lijst wat ik graag zou willen. Het probleem is de lange wachtlijsten lees 2,5 jaar ingeschreven staan en mijn voorkeuren. Ik wil graag een appartement met een balkon en dat duurt nu eenmaal lang. Ik hoop volgens jaar sowieso te kunnen verhuizen en mijn eigen plekje te hebben. Daar ben ik echt aan toe en ik kan niet wachten om dat in te gaan richten, zo leuk!

Bloggen

Ik zou graag mijn blog willen veranderen en nieuwe onderdelen schrijven. Ik ben al begonnen met het ontwerpen van mijn nieuwe logo en die wil ik graag aan jullie laten zien binnenkort. Daarnaast wil ik weer meer gaan schrijven en een duidelijkheid geven waar mijn blog Maritpearl nu eigenlijks om draait.

Sparen & auto

Ik wil graag wat meer gaan sparen om te kunnen gebruiken voor het inrichten van mijn toekomstige wonen en voor de aanschaf van een auto. De laatste tijd erger ik mij steeds meer aan het openbaar vervoer hier en hoe slecht het is in het weekend. Ik wil het liefst niet meer afhankelijk zijn van de trein of bus en daarom staat een auto momenteel wel hoog op mijn lijst. Het geeft meer vrijheid als je in een dorp woont en voor werk is het ook ideaal.

Heb jij doelen of wat je graag de komende tijd zou willen vervullen?

Geef een reactie

