Ik veranderde mijn eetpatroon.

Het is nu bijna een maand verder en vandaag deel ik wat ik de afgelopen maand heb besloten. Het zat mij al tijden dwars en vond de nare verhalen in media vervelend. Ik ben ga nadenken, wat kan ik zelf doen? Kan ik er zonder mee en wat vind ik er eigenlijks van?

Waar heb ik het over zul je wel denken. Ik heb besloten om vegetarisch te gaan eten. Dit besluit kwam doordat ik de manier van dierenslacht en alles erom heen gewoon niet vind kunnen. Er bestaat geen ‘diervriendelijk slacht’ ook de stickers met ”beter leven” vind ik best schijnheilig. Het zegt niet zo veel. Ook bedacht ik mij dat het met mij opvoeding te maken heeft, vroegen was het nu eenmaal aardappelen, groenten en vlees. Nu denk ik hier anders over, vlees vind ik tegenwoordig ook niet lekker meer, vaak zijn ze bewerkt, zitten er stukjes knars op iets in en dat staat mij echt tegen.

In eerste instantie ben ik begonnen met zo nu en dan een beetje vlees eten. Voornamelijk op mijn brood vind ik het wel eens lekker. Het vlees bij de avondmaaltijd mis ik absoluut niet. Ik heb een aantal vleesvervangers geprobeerd een kaasburger. Deze vond ik niet heel geslaagd het was erg machtig. De groenteburger daar in tegen vond ik echt lekker.

De laatste weken heb ik geen vlees meer gegeten. Wat ik wel eet is zo nu en dan vis. Waarom? tja ik vind vissen toch iets anders dan grote dieren. Misschien gek? Voor nu ben ik tevreden en mis ik het vlees absoluut niet. Daarnaast is het natuurlijk ook positief voor de gezondheid, en het milieu.

Zou jij zonder vlees kunnen?

 

 

Plaats een reactie