Activiteiten voor regenachtige dagen

IMG_6484

De laatste dagen regent het hier steeds en dat had ik niet van deze zomer verwacht. Heb je eindelijk vakantie is de zon nergens te bekennen. Om dit soort dagen door te komen bedacht ik een aantal activiteiten die je in huis kunt doen.

  1. Bakken

    Een van mijn favoriete bezigheden is het bakken van taart of cupcakes. Het laatste is super leuk om te doen en ben je zeker een aantal uren mee bezig. Een tijdje terug maakte ik cupcakes met de bakmix van Hema en het resultaat was geweldig. Dit artikel vind je hier terug.

  2. Sporten

    Je kunt prima sporten als het regent zoek de sportschool op of misschien heb je thuis een aantal gewichten. Ook zonder gewichten kun je oefeningen doen met een handige app of via youtube zijn tegenwoordig veel thuis oefeningen te vinden.

  3. Fotograferen

    Voor je hobby, blog of instagram kun je nooit genoeg foto’s maken. Met een regenachtige dag zou je wat kunnen proberen met de regendruppen buiten of de weerspiegelingen van de waterplassen op de tegels.

  4. Oude spullen van ‘vroeger’ terugkijken

    Wat met regenachtige dagen ook wel eens doe ik naar de zolder en daar op zoek naar oude fotoboeken en kindertekeningen van vroeger om terug te kijken en hoe dat allemaal was. Het is best grappig om terug te kijken of te lezen in een dagboekje wat je als kind schreef.

  5. Films kijken

    Er zijn genoeg film om te kijken zowel thuis of in de bioscoop. Lekker op de bank een filmdagje is soms echt heerlijk.

Wat doe jij het liefst met regendagen ?

Plaats een reactie